مسئله شناسی، مهمترین گام در پژوهش است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان در جلسه مدیران سازمان پژوهش با بیان این مطلب که نیازسنجی و کشف مسائل آموزشی، پرورشی و مدیریتی مهمترین گام در تدوین اولویت های پژوهشی است، افزود: بسیاری از تحقیات ویترینی که مورد استفاده قرارنمی گیرند، بر گرفته از مشکلات مقطعی و زودگذر است نه مبتنی بر نیازهای واقعی.

وی با تاکید بر این نکته که یافته های پژوهشی باید به حل مشکل و یا کاهش آن بیانجامد، اضافه کرد: اگر نیازسنجی علمی اجرا شود و از مسایل حوزه معاونت ها، اولویت های پژوهشی استخراج شود، در کاربست آن با مشکل مواجه نخواهیم شد.

دکتر محمدیان استفاده از ظرفیت های استانی را گامی مهم و اثربخش در انجام پژوهش های منطقه ای توصیف کرد و افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی و امکانات، اولویت های پژوهشی باید به سمت پژوهش های کاربردی سوق داده شود و مدیران کاربست یافته های آن را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: با مشارکت سایر دستگاه ها و حمایت از پایان نامه های دانشجویان ارشد و دکترا می توان از این ظرفیت برای حل مشکلات مربوط به آموزش و پرورش استفاده کرد.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 26 بهمن, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.