تکلیف اضافی به دانش آموزان تخلف است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی گفت: معلمان باید تکالیف را متناسب با نیاز و استعداد دانش آموزان انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیکه خبر، حجت الاسلام والمسلمین بهرام محمدیان گفت: تکلیف اضافی به آموزش و یادگیری دانش آموزان منجر نمی شود و تکالیف اضافی گاهی اوقات بار سنگینی برای دانش آموزان ایجاد می کند، که دانش آموزان از عهده آن برنمی آیند و برای آنها دل زدگی و خستگی به دنبال می آورد.

وی به معلمان توصیه کرد: برای تعیین و میزان تکالیف دانش آموزان به کتاب راهنمای تکلیف حتما توجه کرده و متناسب با وضعیت کلاس درس و موقعیت دانش آموزان اقدام کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی از تغییر کتاب های درسی دانش آموزان پایه دهم از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: این کتاب ها درحال تدوین و تالیف اند و چاپ آنها از اردیبهشت سال آینده آغاز می شود.

محمدیان تاکید کرد: چاپ کتاب های سایر پایه های تحصیلی درحال انجام است و به زودی به اتمام خواهد رسید.
او چاپ کتاب های دوزبانه برای دانش آموزان مرزی و روستایی را تکذیب کرد و گفت: قرار است بسته های آموزشی برای دانش آموزان مناطق دوزبانه دراستان های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان تالیف و در اختیار آنها قرار گیرد.

محمدیان به آمار بالای مردودی دانش آموزان به ویژه در پایه اول ابتدایی اشاره کرد و افزود: برای کاهش این آمار باید علاوه بر بالابردن کیفیت آموزش در کلاس درس دوره های ضمن خدمت برای معلمان ایجاد کنیم تا معلمان با کتاب های جدید تالیف بیشتر آشنا شوند.

او یادآور شد: همچنین آموزش های ویژه برای معلمان مناطق دوزبانه درنظر گرفته ایم تا بهتر بتوانیم برای آموزش دانش آموزان این مناطق گام برداریم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی از ارائه مجموعه کلمات نامانوس و بیگانه به فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خبر داد و گفت: قرار است این واژگان به لغات فارسی معادل تغییر و در کتاب های درسی قرار داده شود.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 7 دى, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.