ابن هیثم علاوه بر جایگاه علمی برای مسلمانان ارزش معنوی دارد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان با اشاره به نقش سینما در خدمت رسانی به حوزه علم و فناوری افزود: سینما به عنوان شاخه و گرایشی مهم از هنر می تواند به امور پژوهشی و پیشرفت علمی و فناوری کشور خدمت کند.
وی جشنواره فیلم رشد را به عنوان مصداقی برای رابطه سینما و علم و فناوری در حوزه دانش آموزی دانسته و ادامه داد: چهل و پنجمین جشنواره رشد مانند مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم از جمله حوزه هایی است که بر آموزش تاکید دارد و با سینما آن را پیوند می دهد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کل کشور با اشاره به یک ضرورت در فعالیت های علمی و فرهنگی افزود: آموزش حتی می تواند یک مرحله فراتر برود و به علم تبدیل شده و ماندگار شود.
وی پرداختن به علوم بینایی و نور را به عنوان دستاورد ابن هیثم دانشمند مسلمان ایرانی در مسابقه ای به نام او را اقدامی موثر و مهم دانسته و بیان کرد: ابن هیثم یکی از چهره های قابل افتخار در حوزه متون علمی و فیزیک است. ضمن این که حوزه فیزیک برای ما مسلمانان جدا از مباحث علمی معنا و بار روحانی و فلسفی هم دارد و این موضوع اهمیت و جایگاه ابن هیثم را برای مسلمانان دو چندان می کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با اعلام حمایت وزارت آموزش و پرورش از مسابقه فیلم نور ابن هیثم تصریح کرد: برای همکاری با مسابقه فیلم نور ابن هیثم از آموزش و پرورش دعوت شده است. امیدوارم آموزش و پرورش هم بتواند در این همکاری پیشرو باشد و دانش آموزان را به مرزهای دانش و پژوهش سوق بدهد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 2 آذر, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.