لزوم معرفی دانشمندان معاصر به دانش‌آموزان

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگان و دانشمندان معاصر که در تولید دانش در جهان تاثیرگذار هستند باید به دانش‌آموزان معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در دیداری با مهدی صفاری‌نیا دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه علمی و فناوری مصطفی(ص) ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: دانشمندان مطرح تاریخ اسلام در کتاب‌های درسی مدارس معرفی شده‌اند ولی دانشمندان معاصر که در تولید دانش در دنیا تاثیرگذار هستند لازم است به دانش‌آموزان ایرانی معرفی شوند.

وی معرفی دانشمندان معاصر را موجب هویت‌بخشی و افزایش خودباوری در دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: جایزه مصطفی(ص) در بخش مسابقه فیلمسازی دانش آموزی نور ابن هیثم خود می‌تواند برنامه‌های منسجمی را در این راستا ترتیب دهد.

رئیس سازمان پژوهش وبرنامه‌ریزی آموزشی، رویدادهای دانش‌آموزی جایزه مصطفی(ص) را بسیار مفید و تاثیرگذار توصیف کرد و افزود: مسابقه دانش‌آموزی نور ابن‌هیثم می‌تواند در تعامل با جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در راستای تولید فیلم کوتاه علمی، گام‌های بلند و ارزشمندی بردارد.

محمدیان تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در حوزه تجاری‌سازی فناوری با پارک فناوری پردیس همکاری مفیدی جهت استفاده از ظرفیت بازار 12 میلیونی دانش آموزی کشور تعریف می‌کند تا در حوزه تجاری‌سازی مزیت رقابتی در کشور ایجاد شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، پارک فناوری پردیس را محل مناسبی جهت مراجعه و بازدید دانش‌آموزان و معلمان کشور و آشنایی آنها با آخرین دستاوردها در حوزه علم و فناوری دانست و تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش قصد دارد موزه‌های علوم را در تمامی استان‌های کشور ایجاد کند که در این راستا می‌توان از ظرفیت پارک فناوری پردیس در ایجاد این موزه‌ها استفاده کرد.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 14 آبان, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.