برگزاری دوره‌های آموزشی روش تدریس برای معلمان

حجت الاسلام‌و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیا‌ن رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برگزاری برنامه‌های آموزشی ضمن خدمت کتب جدید التأ‌لیف برای معلمان گفت: با توجه به اینکه در دو مقطع پنجم و نهم کتاب‌ها به طور کامل تغییرات پیدا کرده‌اند به همین جهت برگزاری دوره‌هایی برای آموزش معلمان بسیار ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا برنامه‌های آموزشی شامل دو‌ مرحله است. مرحله ی در تهران برای آموزش مدر‌سان ارشد انجام می‌گیرد که این آموزش توسط مولفان کتب درسی انجام می‌شود و بعد از این مرحله در شهرستان‌ها این مدر‌سان ارشد حضور پیدا می‌کنند و آموزش‌های لازم را برای معلمان تشریح خواهند کرد.

وی زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت را از 20 مردادماه اعلام کرد.

رئیس سازمان پژوهش و بر‌نامه‌ریزی کتب درسی با اشاره به این نکته که روند آموزشی در سال جدید نسبت به سال‌های قبل تفاوت‌هایی را دارد، گفت: در این راستا علاوه بر کتب درسی برنامه های آموزشی در قالب بسته‌هایی به نام برفراز آسمان ارائه می‌شود. و علاوه برآن بسته‌های آموزشی دیگری هم در زمان توزیع کتاب‌های درسی برای دانش آموزان عرضه می‌گردد.

وی بسته‌های آموزشی را شامل نرم افزارهای درسی و آموزشی، مجلات، فیلم‌های آموزشی و چند رسانه‌ای ذکر کرد.

گفتنی است این بسته‌های آموزشی برای پایه های پنجم و نهم تعبیه شده است.

تغییر رویکرد کتاب‌های درسی
محمد‌یان در خصوص رویکردهای کتاب درسی گفت: سعی بر این است که رویکرد‌ها در جهت همسو سازی با برنامه‌های علمی و سند تحول آموزش و‌ پرورش اجرایی شود که از موضوعات مطرح شده در این راستا بحث محیط زیست، اقتصاد مقاومتی و.. است.

قابل ذکر است تمامی موضوعات مطرح شده به صورت تلفیقی و در قالب کاری و کاملا کارشناسی شده ارائه می‌شود.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 18 مرداد, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.