تلفیق کتب و دروس آموزش و پرورش با موضوع محیط زیست

به گزارش سرویس محیط زیست ایسنا، محی‌الدین بهرام محمدیان در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و معاونان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به 1150 عنوان کتاب درسی برای 12 پایه تحصیلی در وزارت آموزش و پرورش و رشته های متنوع فنی و حرفه ای و نظری، گفت: نگاه کلان در برنامه ریزی درسی ملی یا سند تحول آموزش و پرورش، نگاه تلفیقی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: به همین جهت تلاش شده تا محیط زیست به عنوان یکی از مباحث مورد توجه و مهم جامعه به صورت تلفیقی در سایر کتب و دروس گنجانده شود.

وی رسالت آموزش و پرورش را دستگاه ملت سازی و نظام سازی دانست و اظهار کرد: مطالبه از آموزش و پرورش این است که همه نیازهای زندگی را آموزش دهد بی آنکه این حجم از مطالبات از جمله وظایف ذاتی آموزش و پرورش در تعریف کلاسیک باشد، بنابراین سایر دستگاه ها نیز باید در ایجاد سازو کار مناسب برای پاسخگویی به مطالبات از آموزش و پرورش کمک کنند.

محمدیان با تاکید بر لزوم خلق امکانات معنوی و مادی جدید از طریق هم افزایی بین دستگاهی، تصریح کرد: این مهم می تواند به برنامه‌ریزی و سیاست گذاری بهتر برای فرهنگ سازی کمک کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن اشاره به نگاه اعتقادی که ارتباط و احترام به طبیعت را ارتباط و احترام با خالق طبیعت می داند، گفت: در نتیجه فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست و آموزش حفظ محیط زیست، فرهنگ سازی اعتقادی هم هست.

محمدیان با استقبال از پیشنهاد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای حضور دانش آموزان و بهره گرفتن آن ها از شبکه موزه های تاریخ طبیعی ایران، یادآور شد: معرفی شبکه موزه های تاریخ طبیعی می تواند جزو سرفصل های آموزشی دانش آموزان قرار گیرد.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 29 تير, 1394

نظرات

استاد عزیز کتابهای درسی مگر چقدر ظرفیت دارند که تمام مطالب را از هبوط آدم تا ظهور خاتم سلام الله علیهم أجمعین می خواهید در کتاب درسی مطرح کنید؟ آیا راحت تر و اجباری تر از کتاب و مدرسه دستگاه های دولتی جایی را پیدا نمی کنند ؟ آموزش و پرورش چرا به این درخواست های غلط پاسخ مثبت می دهد؟!!!

جناب خلیلی به مهمترین و حیاتی ترین مسئله که همون محیط زیست هست که رسیدیم شده درخواست های غلط!!!
بخاطر عنایت های امثال شما هست که محیط زیست ما الان به این روز افتاده

دوست عزیز ، من نیز به عنوان یک معلم معتقدم در کتاب درسی باید مباحث علم وزندگی مطرح شود و از مباحث عمومی نیز آنچه به عنوان معارف مدنی و در تراز ملی ضرورت دارد لازم است در منابع آموزشی دوره های تحصیلی به تناسب سن دانش آموز و پایه تحصیلی مطرح شود اما با این مطلب که هر دستگاهی برای دیده شدن خودش به کتاب درسی به عنوان ابزار تبلیغی نگاه کند و یا وقتی مأموریت خود را انجام نمیدهد بخواهد جورش را آموزش و پرورش بکشد من مخالفم . کم مانده است بعضی ها بگوین همه خراب کاری ها از قاچاق و اعتیاد و بد اخلاقی و تخلفات اقتصادی و.... زیر سر آموزش و پرورش و معلمان است ولی هر چه گل کاشتیم مال خودمان! انصاف داشته باشید من از این بابت خیلی متاسفم

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.