جامعه 13میلیونی دانش آموزی، بازار بالقوه صنایع آموزشی استاندارد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکترمحی الدین بهرام محمدیان ضمن بیان مطلب فوق افزود: این تفاهم نامه در راستای سیاست های جدید سازمان مبنی بر تولید بسته های آموزشی در کنار کتاب درسی مبادله می شود. زیرا معتقدیم که کتاب درسی به تنهایی جوابگوی نیازهای دانش آموزان امروز نیست و برای تکمیل آن نیاز به بسته های آموزشی شامل عکس، فیلم، مجلات رشد، موقعیت های آموزشی، کارگاهی و... دارد.

معاون پژوهشی وزیر در ادامه با برشمردن کارکردهای شرکت صنایع آموزشی افزود: شرکت صنایع آموزشی از آغاز با هدف توسعه و تجهیز مدارس کشور تاسیس شده، همانگونه که سازمان نوسازی برای احداث و مرمت مدارس. در عین حال هر سازمانی به تناسب پیشرفت های علمی و فناوری نیاز به بازنگری و باز مهندسی در تولیدات خود دارد تا مطلوبیت و جاذبه لازم را بین مخاطبان به دست آورد.

وی اضافه کرد: آموزش تنها به محیط کلاس محدود نمی شود، بلکه حیاط مدرسه، کوچه، خیابان، خانه، مسجد، کانون های پرورشی وفرهنگی منطقه، بازار، سینما و... نیز محیط آموزشی است.

وی با اشاره به وظایف و ماموریت های صنایع آموزشی اضافه کرد: این شرکت می تواند با توسعه دامنه تولیدات خود، لوازم التحریر و سایر اقلام آموزشی مورد نیاز دانش آموزان را با هدف ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی تولید کند. هرتولید کننده ای نیاز به بازار دارد و بازار بالقوه 13 میلیونی که در دسترس صنایع آموزشی است در کشور بی نظیر می باشد.

دکتر محمدیان با تاکید بر ضرورت رعایت استاندارد ها درتولید تصریح کرد: متاسفانه برخی تولید کنندگان نسبت به استانداردها بی توجه و یا کم توجه هستند که این امر در دراز مدت به اعتماد مردم نسبت به تولیدات داخلی آسیب می زند.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد؛ این تفاهمنامه سرآغازی برای همکاری بیشتر بین مسئولان شرکت و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در راستای ارتقای کیفی فرایند یاددهی و یادگیری باشد.

این گزارش می افزاید؛ تفاهم نامه همکاری میان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور و شرکت صنایع آموزشی در شش ماده و 15 بند تنظیم و به امضای طرفین رسید.
همکاری با گروه های آموزشی دروس مختلف و دفاتر مرتبط به منظور تهیه رسانه های آموزشی، همکاری در طراحی و تولید محتوای مورد نیاز برای کیف الکترونیکی ویژه مدارس برای سطوح مختلف تحصیلی، همکاری در طراحی تولید نرم افزارهای مدیریت کیف الکترونیکی و ابزارهای مورد نیاز برای ارتباط اولیای دانش آموزان با مدرسه، ایجاد شرایط لازم برای استفاده شرکت از نرم افزاهای تهیه شده توسط سازمان پژوهش، همکاری و مطالعه مشترک در استفاده از تکنولوژی های جدید در آموزش و همکاری در فروش و توزیع کتاب های درسی با هماهنگی موسسات و انتشارات مدرسه از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 2 ارديبهشت, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.