تجمیع رشته های تحصیلی دانش آموزان

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی گفت: بر اساس طرحی که شورای عالی آموزش و پرورش در حال تصویب آن است ، رشته های تحصیلی دانش آموزان از ۵ به ۳ رشته تقلیل می یابد.
حجت الاسلام والمسلمین بهرام محمدیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، گفت : بر اساس این طرح ۵ رشته علوم تجربی ، ریاضی فیزیک ، علوم انسانی ، فنی و حرفه ای و کار و دانش به ۳ رشته علوم پایه ،‌ علوم انسانی و فنی و مهارتی تغییر و انتخاب رشته های تحصیلی نیز در پایه دهم انجام خواهد شد.
وی افزود : با اجرای این طرح همچنین دانش آموزان می توانند در پایه یازدهم تغییر رشته تحصیلی خود را با کمترین حذف و اضافه واحدهای درسی انجام دهند و در پایه دوازدهم رشته های تحصیلی خود را به صورت تخصصی دنبال کنند.
وی گفت : زنگ کتابخانه در سال تحصیلی آینده نیز در برنامه درسی دانش آموزان وجود ندارد و از سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵ در برنامه درسی رسمی دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود تاکید رئیس جمهور به وزیر آموزش و پرورش در ابتدای سال تحصیلی جاری این کار تا کنون انجام نشده است ؟ گفت : وقتی یک تصمیم در آموزش و پرورش گرفته می شود و این تصمیم بخواهد به برنامه رسمی تبدیل شود ، یکسال زمان نیاز دارد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی یادآور شد : ۵۰ ساعت برنامه درسی خارج از کلاس در نظر گرفته ایم که در نظر داریم آنها را در برنامه درسی دانش آموزان قرار دهیم و طبق این برنامه زنگ انشاء نیز در برنامه رسمی دانش آموزان قرار گرفته است.
تاریخ خبر: 
يكشنبه, 9 فروردين, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.