امکان جایگزینی نمره زبان آموزشگاه‌های مجاز در کارنامه دانش آموزان

محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آموزش زبان‌های خارجی در مدارس عنوان کرد: برای آموزش زبان‌های مختلف برنامه درسی از سوی سازمان تولید شده و در شرایطی که مدارس علاقه مند به ارائه آموزش‌ زبان‌هایی به جز انگلیسی باشند این مساله با توجه به تولید محتوایی که داریم امکان پذیر است.

وی افزود: آموزش زبان های خارجی در مدارس به طور نیمه تجویزی بوده و دانش آموزان می‌توانند در شرایطی که مدرسه زمینه لازم ایجاد کرده باشد به آموزش زبان فرانسه یا آلمانی بپردازند.

محمدیان با اشاره به اینکه تولید محتوا برای آموزش زبان‌های روسی و ایتالیایی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: آموزش این 2 زبان پیش از این در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده بود.

نبود معلم برای آموزش زبان غیر انگلیسی در مدارس

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه استقبال چندانی از آموزش زبان‌های غیر انگلیسی در مدارس نشده است، تصریح کرد: 2 عامل ایجاد علاقه و تربیت معلم برای آموزش زبان‌های غیر انگلیسی از علل این استقبال کم محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اگر دانش آموزی علاقه مند به آموزش زبان غیر انگلیسی باشد می‌تواند زبان مورد نظر در آموزشگاه‌های دارای مجوز آموزش و پرورش تعلیم دیده و نمره آن جایگزین نمره زبان انگلیسی شود.

محمدیان افزود: این طرح در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شده و امکان اجرای آن برای دانش آموزان وجود دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، یادآور شد: چنانچه زبان غیر انگلیسی در مدرسه ارائه نشود امکان اجرای این طرح برای دانش آموزان وجود دارد.

تاریخ خبر: 
جمعه, 14 مهر, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.