اسلامی کردن جوهره علوم خواسته آموزش و پرورش از حوزه های علمیه است

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ششمین نشست سالانه همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: اسلامی کردن جوهره علوم خواسته آموزش و پرورش از حوزه های علمیه است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، این همایش که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد ، حجت الاسلام دکتر محمدیان: به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) در تایید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: بر اساس فرمایشات معظم له بند بند این سند باید اجرایی شود .
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه خاطر نشان کرد : دانش آموز در سند تحول بنیادین بگونه ای تعریف شده که بتواند به مراتبی از حیات طیبه برسد .
وی به اسناد دیگر ذیل سند تحول بنیادین که در حال تدوین و تصویب است اشاره کرد و اظهار داشت: این اسناد شامل مولفه هایی از قبیل برنامه ریزی آموزشی، فضا و تجهیزات، توسعه، تحقیق و منابع مالی می باشد .
محمدیان به برنامه درسی ملی که موضوع آن تولید محتواهای درسی است اشاره کرد و بیان کرد:
در راستای استقرار نظام آموزشی 3-3- 6 و اجرای سند تحول بنیادین کتب پایه اول ابتدایی در سال گذشته اصلاح، پایه دوم امسال در حال تغییر و پایه جدید ششم نیز در حال انجام می باشد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به این که کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی امسال در نمایشگاه کتاب با استقبال وسیعی روبرو و یکی از پر فروش ترین کتابها بود تصریح کرد: این کتاب می تواند یکی از منابع تولید محتوی برای برنامه درسی باشد.
وی با تاکید بر ارائه محتوی آموزشی و توزیع علوم تولید شده توسط حوزه و دانشگاه افزود: آموزش و پرورش بر اساس شناخت زبان نسل جدید، روانشناسی تعلیم و تربیت و برخورداری از تخصص مدیریت رفتار، هنرمندانه منابع تولیدی را به نونهالان، نوجوانان و جوانان آموزش می دهد.
محمدیان به منابع زیادی مثل منابع زیر زمینی وجود دارند ولی هیچ کس نمی تواند بطور مستقیم از آنها استفاده کند مگر این که تبدیل به فرآورده شوند اشاره کرد و یاد آور شد : اگر این فرآورده ها از سوی حوزه در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد ما آن را به کار می گیریم و این اولین خواسته ما از حوزه است .
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به این که حوزه ها باید در اسلامی کرن علوم ورود پیدا کنند و کارهای تبلیغی جز وظایف عمومی حوزه های علمیه بشمار می رود افزود: آموزش و پرورش در دوره دکتر حاجی بابایی گام های بلندی در حوزه مدارس قرآنی و تعظیم شعائر دینی و مذهبی برداشته است که این نشان ازعزم آموزش و پرورش در بهرمندی حداکثری از آموزه های اسلامی در موضوع تعلیم و تربیت است.

نظر دهید

Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.