ضرورت توسعه مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده با توجه به معیار های اسلامی و ملی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر محی الدین بهرام محمدیان اظهار کرد: امروز یکی از آسیب های درونی خانه این است که اعضای خانواده به ویژه پدران و مادران و پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها نمی توانند آموخته ها و تجارب خود را سینه به سینه منتقل کنند و یا در مقام مشورت با فرزندان خود برآیند. فاصله بین نسلی و کاهش تفاهم فرهنگی و معنایی و حتی مشترکات واژگانی در پایین آمدن سطح ارتباط کلامی موثر بوده و همین امر موجب تفاوت گفتمانی بین اعضاء خانواده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با تاکید بر قداست و جایگاه خانواده یادآور شد، همانگونه که مراکز بهداشت و درمان نسبت به شناسایی آسیب ها و تجویز درمان اقدام می کنند و پرستاری و مراقبت را به خانه و نزدیکان می سپارند، باید مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده نیز با رویکرد آشناسازی وپیشگیری از وقوع آسیب و فراهم ساختن فرصت های بهداشت روانی، فرایند درمان را با نگره خانواده درمانی توصیه کنند.

دکتر محمدیان اضافه کرد: آموزش های خانواده و مراکز مشاوره باید تحت نظارت و پذیرش مرجعیت یک نهاد علمی و دینی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا نظام روان شناسی توسعه پیدا کنند و افراد متصدی امر مشاوره نیازمند داشتن نصاب های لازم علمی، اعتقادی، اخلاقی و پای بندی به ارزش های اخلاقی و هنجارهای شناخته شده و مورد قبول جامعه دینی هستند.

وی بر آموزش های خانواده به ویژه برای زوج های جوان و جوانان در آستانه ازدواج تاکید کرد و از پائین بودن سطح تفاهم و آرزوهای مشترک زوج های جوان و همچنین اراده پائین برای حل مشکلات آنان ابراز نگرانی

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 8 بهمن, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.