ورود انشاء و املاء به پایه چهارم از مهر 93

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در پایه چهارم ابتدایی کتاب‌های «ریاضیات» و «مطالعات اجتماعی» به صورت کامل جدیدالتالیف است. همچنین کتاب «هدیه آسمانی» بر اساس برنامه درسی سال قبل نیز جدیدالتالیف خواهد بود.

ایجاد درس جدید انشاء و املاء در پایه چهارم از مهر 93

وی افزود: همچنین «کتاب فارسی» با تغییرات کلی، بهسازی وهمسو با کتاب فارسی پایه سوم تدوین و تجدید چاپ می‌شود. همچنین «قرآن» تغییرات جزئی دارد و درس «انشاء و املاء» به صورت مستقل در پایه چهارم دیده شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برخی از تغییرات کتب درسی در پایه چهارم ابتدایی صرفا تغییر کتاب نیست بلکه تغییر رویکردهاست؛ به این معنا که کتاب تغییر نمی‌کند اما رویکرد آن تغییر می‌کند و توجه به تربیت و فرهنگ، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی به صورت تلفیقی در کتاب‌های پایه چهارم از مهر 93 اعمال خواهد شد و به عبارت دیگر کتاب‌های چهارم ابتدایی با رویکرد همسوسازی با برنامه درس ملی تولید خواهد شد.

افزایش آموزش غیرحضوری معلمان در تابستان 93

محمدیان تصریح کرد: بخشی از آموزش‌های معلمان که منوط به تغییر کامل کتاب‌هاست، در کتاب‌هایی که به صورت کامل تغییر کرده از جمله مطالعات اجتماعی و ریاضی به صورت حضوری خواهد بود، اما برای آموزش سایر دروس از روش‌های مجازی، غیر گروهی و کارگاهی استفاده می‌شود و در تابستان 93 میزان آموزش‌های غیرحضوری معلمان پررنگ‌تر خواهد شد.

وی افزود: برای اینکه معلمان برای سال تحصیلی 94-93 دچار مشکل نباشند، علاوه بر کتب درسی، راهنمای معلم و لوح‌های آموزشی در اختیارشان قرار می‌گیرد تا مکمل آموزشی مناسبی برای آنها باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره تغییرات کتب پایه هشتم نیز گفت: تغییرات این کتب به تبع تغییرات سال قبل اتفاق خواهد افتاد به طوریکه آموزش زبان انگلیسی، زبان عربی، کار و فناوری، تفکر و سبک زندگی و مطالعات اجتماعی کتاب‌های جدیدالتالیف خواهند بود. همچنین کتاب‌های ریاضیات، علوم تجربی، زبان و ادبیات فارسی با تغییرات کلی چاپ خواهند شد، به این معنا که بحث این کتاب‌ها تغییر می‌کند.

محمدیان گفت: آموزش معلمان این پایه نیز در خصوص کتاب‌های جدیدالتالیف است و دبیران کتاب‌های جدیدالتالیف از آموزش‌های ضمن خدمت لازم برخوردار خواهند شد.

به گفته وی، کتاب فرهنگ و هنر پایه هشتم نیز برای سال 93 با تغییرات اساسی همراه خواهد بود.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 21 فروردين, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.