نقش آموزش و پرورش در حوزه نظام‌سازی، ملت‌سازی و دولت‌سازی

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در حوزه‌های نظام‌سازی، ملت‌سازی و دولت‌سازی در بین مسؤلان و بودجه‌ریزی بسیار مغفول مانده است در حالی که وزن و نقش آموزش و پرورش، در این حوزه‌ها بی‌بدیل است.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، محمدیان تاکید کرد: مسیر نهادینه کردن نظام‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، بهداشت و سلامت و فرهنگی، آموزش و پرورش است و دستگاه تعلیم و تربیت جبهه التقاء ملت و دولت است. امروز نشان حاکمیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در اقصی نقاط کشور با پرچم افراشته بر بام یک مدرسه به نمایش گذاشته می‌شود و اتحاد و یکپارچگی ملت ایران با هویت اسلامی و انقلابی در مدرسه شکل می‌گیرد.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: آنچه مدارس علاوه بر وظایف ذاتی خود همانند توزیع شیر، نان غنی شده، قرص آهن و همانند اینها انسجام می‌دهند، در جهت توسعه نظام سلامت کشور است.

محمدیان یادآور شد: فعالیت‌های فوق برنامه‌ای دانش‌آموزان، به صورت گروهی، عمومی و انفرادی در اردوها، مناسبت‌ها، مراسم ملی و دینی، کارگاه و تربیت عملی است. سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی با ارائه راهکارهای مناسب و قابل اجرا در بازه زمانی 12 سال دستیابی به نظام تعلیم و تربیت اثربخش و با کیفیت متناسب با چشم‌انداز بیست ساله کشور را هدف قرار داده است.

محمدیان اظهار کرد: اگر بخواهیم نسل آینده ما در ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت اعم از ساحت‌های علمی، آموزشی، سیاسی، اجتماعی، سلامت و بهداشت، اقتصاد و معیشت و هنر و زیبایی‌شناسی بالاخره در دستیابی به مراتبی از حیات طیبه موفق باشد باید بیشتر از آنچه امروز به آموزش و پرورش می‌پردازیم، به آن بها بدهیم و در کانون توجه دولت و ملت باشد.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 18 اسفند, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.