نسل چهارم امتداد نسل اول انقلاب اسلامی است

به گزارش سرویس آموزش و پرورش، حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در اولین نشست کارشناسان بعد از روز بیست و دوم بهمن ماه اظهار کرد: باید خداوند را به داشتن چنین ملّتی هوشیار، زمان‌شناس و در صحنه، علاقمند به اسلام، قرآن، رهبری و مدافع سربلندی و استقلال کشور شکر گفت و با تمام توان و توشه در خدمت این مردم بود.

وی همچنین تأکید کرد: حضور نسل چهارم انقلاب اسلامی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و استقلال ایران سربلند، امتداد نسل اول انقلاب با ظرفیت‌های توسعه یافته و دانش و بینش عمیق‌تر است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نقش و وظیفۀ آموزش و پرورش را در تداوم و بالندگی این مهم حساس و بی‌نظیر توصیف کرد. او یادآور شد، فطرت ایرانی خیرخواهی، کمال‌گرایی، خداباوری، ظلم‌ستیزی و ستم‌ناپذیری است. مردم ما مشتاق آموختن، پیشرفت، عدالت و ایفای نقش سازنده در تعاملات ملی و جهانی هستند.

محمدیان اظهار داشت:این روحیه در برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز انعکاس یافته است. روحیه حق‌پذیری، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و حمایت از ارزش‌های الهی و انسانی و کمال‌خواهی و تعالی‌جویی در نسل جوان امروز انقلاب اسلامی به مراتب بیشتر از دیروز است، چرا که نسل چهارم، امروز به تجربه‌های پیشین آگاه و قدرشناس مجاهدت‌های نسل پیشین به‌ویژه شهیدان و ایثارگران و مؤمن به آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان یادآوری کرد: دیروز در صفوف فشرده راهپیمایی بیست و دوم بهمن، جوانان و نوجوانان با نشاط‌تر، مصمم‌تر و با لبخندی رضایت‌مندانه‌تر به ادامۀ راه انقلاب اسلامی، حاضر شده بودند. طنین سرود و خروش دانش‌آموزان و فریاد الله‌اکبر و مرگ بر آمریکای آنان در تأیید فرمایشات ریاست جمهوری و قطعنامۀ صادره در ایستادگی و پیام‌رسانی انقلاب اسلامی از هر زمانی دیگر رساتر و محکم‌تر بود. محمدیان به برنامه‌های آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش در جهت توسعه و رهاسازی ظرفیت‌های علمی ـ آموزشی و ابتکار و خلاقیت‌های دانش‌آموزان اشاره کرد و از کارشناسان این حوزه درخواست نمود، مدرسه امروز ما باید مدرسۀ سازندگی و دمیدن روح امید و تدبیر برای کشف راه‌های میان‌بر تعالی و پیشرفت و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 23 بهمن, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.