انقلاب اسلامی عطیه‌ای الهی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محمدیان در جلسه شورای معاونان و مدیران آن سازمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهیدان فجر‌آفرین اظهار کرد: انقلاب اسلامی عطیه‌ بزرگ الهی و نعمت بی‌بدیل خداوندی در دوره معاصر است. ما ضمن اینکه بر معاصر بودن با این پدیده بزرگ بر خود می‌بالیم، ولی باید بدانیم نعمت‌های بزرگ مسئولیت‌های بزرگ‌تر را متوجه ما می‌کند.

محمدیان همچنین افزود: در تاریخ نیز امت‌های پیشین بوده‌اند که مورد تمجید قرار گرفته‌اند ولی همان‌ها به دلیل عدم ایفای وظایف و مسئولیت‌های خود مستوجب عقوبت و غضب شده‌اند. همیشه باید از نعمت‌ها با انجام وظایف وپاسخ مناسب به آن نعمت‌ها شکرگزاری کرد، که شکر نعمت، نعمتت افزون کند. شاید یکی از دلایلی که تاریخ اقوام و ملل و امت‌های گذشته در قرآن ذکر شده برای این است که ما از آن‌ها عبرت بگیریم. در قرآن بیش از همه به قوم یهود پرداخته شده است. امت اسلامی با پیروان حضرت موسی(ع) شباهت‌های زیادی دارند.

دکتر محمدیان در ادامه یادآوری کرد: خداوند در چند جای قرآن با ذکر " وَ أَنِّی فَضَّلْتُکُمْ عَلَى الْعَالَمِینَ " قوم یهود را ستوده است. اما در چند جای دیگر به دلیل رفتار ناشایست، آنها را توبیخ کرده و با ذکر " وَ ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْکَنَةُ وَبَآؤُوْاْ بِغَضَبٍ" آنها را نکوهش نموده است. قرآن دلیل این کار را بیان می‌کند:

1- انحراف دانشمندان و روشنفکران و قلم به دستان یهود. آنها خود می‌نوشتند و به خدا نسبت می‌دادند و یا اینکه آیات تورات را تحریف می‌کردند و تفسیر به رأی می‌نمودند و از کتاب خدا قرائت شخصی داشتند.

2- انحراف اقتصادی، ربا و حرام‌خواری در بین آن‌ها رواج داشت و قرآن به آن صراحت دارد، "وَ أَخْذِهِمُ الرِّبَا " و " أَکْلِهِمُ السُّحْتَ"

3- کناره‌گیری و از صحنه خارج شدن مردم. آنها انتظار داشتند خدا و موسی با دشمنان آنان بجنگند و پیروزشوند و آنها بعداً وارد شهر شوند.

این نوع رفتارها ملت پیروز را ازاوج عزت به حضیض ذلت می‌کشاند.

حجت الاسلام محمدیان در پایان اظهار داشت: الحمدلله در انقلاب اسلامی همیشه مردم در صحنه بودند و رهبران دینی به صفا و پاکی در صدد حاکمیت قانون الهی جدّ و جهد کرده‌اند و لذا جا دارد تلاش کنیم سبک زندگی ما همچون سابق، انقلابی و اسلامی و دینی بماند تا این انقلاب به نتیجه نهایی برسد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 15 بهمن, 1392

نظرات

از استاد محمدیان بپرسید آیا این خطر ها در کمین انقلاب اسلامی نیز هست؟! آیا تبعیض طبقاتی ، پارتی بازی ،اشرافیگری، اعتیاد و منکران اخلاقی را نباید از خطرات به حساب آورد؟

بله، حتما نظام های اجتماعی و حرکتهای مردمی نیز دچار آسیب مى شوند . انقلاب اسلامی نیز اگر خدای ناکرده از سوی مردم و نخبگان سیاسی ،فرهنگی ،اقتصادی و دینی محافظت و مراقبت نشود ،می تواند در معرض خطر باشد و آنچه از رذاائل اخلاقی و رفتاری برشمرده اید آنها نیز علائم و نشانه های آسیب است.خداوند همه ما را از شرور نفس هایشان نجات دهد." آن النفس لامّارةٌ بالسّوء إلّا ما رحِمَ ربّی"

Pages

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.