تالیف مجدد سالانه ۲۰ عنوان کتاب درسی در کشور

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان امروز در نشست هماهنگی گروه های آموزشی متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ارومیه با ابراز خشنودی از آغاز روند تغییر محتوای کتب درسی منطبق با علم و شرایط روز افزود: تالیف کتب درسی جدید موجب ارتقای سطح دانش در کشور می شود و هم اکنون هر ساله حدود 20 عنوان کتاب درسی تالیف مجدد می شود.

وی از کلیه معلمان و گروه های آموزشی خواست تا نقاط ضعف و توانمندی کتاب های جدید التالیف را شناسایی و به اطلاع مسئولان برسانند.

معاون پژوهشی وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تبیین سند درس ملی گفت: منظور از سند درس ملی همان نقشه جامع یادگیری با رویکرد شکوفایی فطرت انسان است.

محمدیان پنج عنصر اصلی این سند را شامل تفکر ، ایمان ، علم ، عمل و اخلاق دانست و گفت: این عناصر در چهار عرصه ارتباطی خدا ، خود ، خلق ، خلقت تعریف می شود.

وی با بیان اینکه در سند درس ملی شاهد سه چرخش اصلی نسبت به گذشته خواهیم بود افزود: دانش آموزان باید در هر دوره تحصیل شایستگی هایی را کسب کنند ، فضای آموزشی باید متنوع باشد و منحصر به کلاس درس نباشد ، رسانه آموزشی متنوع باشد و به جای استفاده صرف از کتب درسی از بسته های آموزشی مکمل استفاده شود.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 16 آبان, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.