کتاب فرهنگ و هنر پایه هفتم از امروز در اختیار دانش‌آموزان/کمبود کتاب نداریم

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: کتب درسی دانش‌آموزان در سطح کتاب فروشی‌ها موجود است و با مشکلی مواجه نیستیم اما کتاب فرهنگ و هنر پایه هفتم امروز در سطح استان‌ها توزیع شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سال جدید تحصیلی حدود یک هفته است که آغاز شده و کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دبیرستانی از سوی کتاب فروشی‌ها توزیع و دانش آموزان مقطع ابتدایی و رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز کتاب‌های درسی خود را از مدارس دریافت کردند.

اما برخی از معلمان از نبود برخی کتب درسی به ویژه برای دانش‌آموزان پایه هفتم با آغاز سال جدید تحصیلی خبر می‌دهند برای رشته‌های جدید التاسیس کار و دانش و فنی و حرفه‌ای نیز هنوز برخی از کتاب‌ها به دست دانش‌آموزان نرسیده است.

یکی از معلمانی که در شهرقدس از توابع استان تهران تدریس می‌کند به خبرنگار اجتماعی تسنیم می‌گوید: برخی از کتب پایه هفتم از جمله کتاب قرآن و DVD آن با تاخیر به دستمان رسید.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص کمبود کتب درسی به ویژه کتب پایه هفتم در سطح کتاب فروشی‌ها اظهار داشت:‌آموزش و پرورش طبق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار این وزارتخانه آمار دانش‌آموزان را در هر شهر و منطقه استخراج کرده و بر این اساس کتاب‌ها را در سطح کتاب فروشی‌ها توزیع کرد.

وی افزود: کتاب‌های درسی در تمام کتاب فروشی‌ها موجود است و با مسئله کمبود کتاب درسی مواجه نیستیم البته کتاب فرهنگ و هنر دانش آموزان پایه هفتم از امروز به ارستان‌ها ارسال شده و در سطح کتاب فروشی‌ها توزیع می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درخصوص کمبود کتاب برای دانش آموزان رشته‌ فنی و حرفه‌ای گفت: کتاب‌های دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای نیز توزیع شده است و ممکن است برای برخی از دانش‌آموزان که بخواهند برای دریافت مجدد کتاب ثبت نام کنند کتاب وجود نداشته باشد.

محمدیان ادامه داد: تک فروشی کتب درسی نیز از 15 مهر آغاز می‌شود که تا 15 آبان ادامه خواهد داشت البته تک فروشی کتب درسی را در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نداریم.

محمدیان همچنین با اشاره به استانداردسازی آموزش در رشته‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد:‌متون درسی رشته‌های فنی را با توجه به نیاز بازار کار تغییر خواهیم داد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 7 مهر, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.