هدف از آموزش و پرورش تربیت انسان اخلاق مدار است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس این سازمان در دیدار با کاسترو داوید مورا به پیشرفت کشور جمهوری اسلامی ایران در عرصه آموزشی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی، 54 درصد از مردم ایران باسواد و در حال حاضر بالغ بر 86 درصد با سواد هستند.
دکتر محمدیان به تغییرات نظام آموزشی ایران در 30 ساله اخیر و تحصیل 4/98 درصد از کودکان لازم‌التعلیم اشاره کردوافزود: ارتقای نظام تعلیم و تربیت علی‌رغم وجود 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های مکرر، موفقیتی ارزشمند و قابل تقدیر است.
دکتر محمدیان به تبیین و تشریح آموزه‌های وحیانی دین اسلام در نظام تعلیم و تربیت پرداخت و افزود: حضرت علی (علیه‌السلام) به ما آموخته است که با مردم چنان رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند و آنچه برای دیگران بخواهید که برای خودتان می‌خواهید.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که مردم ایران اهل دوستی و صداقت هستند، گفت: با آموزش و انتقال ارزش‌های الهی در عرصه آموزش و پرورش، درصدد تربیت انسان‌هایی هستیم که به شکوفایی فطرت و حیات طیبه دست یابند.
وی با اشاره به آن‌که حیات طیبه مقوم انسانیت انسان است و او را از حیوان متمایز می‌کند تأکید کرد: زندگی بشر، زندگی حیوانی در جنگل نیست تا هر که زور دارد بدرد بلکه زندگی انسان باید مبتنی بر تفکر، ایمان، آرامش دل و اخلاق‌مدار باشد.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش به 11 حوزه یادگیری تفکر و حکمت، معارف دینی، زبان و ادبیات فارسی، آموزش علوم تجربی، ریاضیات، علوم اجتماعی، آداب و مهارت‌های زندگی، تربیت بدنی و کار فناوری اشاره کرد و افزود: فعالیت و شکوفایی فکر و عمل، کارآفرینی و تطابق آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با استانداردهای بازار، در راستای تولید درآمد و اخلاق حرفه‌ای انجام شده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از اتصال 40 هزار مدرسه به شبکه اینترنت خبر داد و افزود: رشد خلاقیت، کار تیمی و گروهی و تولید دانش توسط معلمان و دانش‌آموزان از ویژگی‌های بارز مدارس هوشمند است.
دکتر محمدیان بر آمادگی‌ همکاری و تبادل تجربیات میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بولیوی با رعایت قوانین بین‌المللی اشاره کرد و افزود: تولید صنایع آموزشی از قبیل تولید نرم‌افزارها، تجهیزات کارگاهی، تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مباحث نظری تعلیم و تربیت می‌تواند از موارد همکاری‌های مشترک باشد.
کاسترو مورا دستارودهای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی را قابل توجه دانست و اظهار امیدواری کرد که با تعاملات بیشتر از تجارب ایران در این زمینه‌ها استفاده کنند.
تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 26 مهر, 1391

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.