عشق به مهدی موعود‌(عج) عشق به همۀ بشریت است

امام عصر‌(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) به همه بشریت تعلق دارد و جهان را با همۀ نفوس بشری، با هر نوع استعداد و ویژگی اداره می‌کند.

به ‌گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر محمدیان در مراسم جشن میلاد حضرت قائم‌(عج) به ویژگی‌های منتظر واقعی پرداخت و افزود: انتظار عاشقانه امید ایجاد می‌کند؛ در دل منتظر واقعی عشق به انسان و بشریت موج می‌زند.

دکتر محمدیان با اشاره به اینکه جهان رو به صلح و آرامش، قوت و اصلاح و روشنایی می‌رود، تأکید کرد: امروزه انسان رشد یافته است و چهره حقیقی زشتی‌ها را به‌خوبی درک می‌کند.

وی افزود: منتظر واقعی کسی است که عالم را دوست داشته باشد و به همه آحاد انسانی، فارغ از نژاد، جنسیت و انتسابات اجتماعی به دیده مهربانی نگاه کند. این نوع‌ دوست داشتن اتفاق نمی‌افتد، مگر آنکه خداوند در کانون دوست داشتن قرار داده شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عشق به مهدی‌(عج) عشق به همه بشریت است، افزود: مهدی موعود‌(عج) به همه بشریت تعلق دارد و همه جهان و همه نفوس بشری، با هر نوع استعداد و ویژگی را اداره می‌کند.

وی به شکوفایی استعداد از‌خودگذشتگی و ایثار به نفع دیگران در منتظران واقعی اشاره کرد و افزود: منتظران امام زمان(عج) باید علاوه بر اینکه دارای اعتقاد و ایمان و روحیه معنوی باشند، سلاح خود را براساس بصیرت و بینش به‌کار‌گیرند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش افزود: نیمه شعبان روز نوید امن و ایمان است. صلح در دامان آن تولد می‌یابد و عدل در آغوش آن بارور می‌گردد و همة بشارت‌ها، امیدها و انتظارها در آن جمع است. نیمه شعبان کانون روشنایی است.

دکتر محمدیان در خاتمه با اشاره به اینکه حکومت مهدی(عج) حکومتی عادلانه است که عدل را با عقل گره می‌زند، اظهار داشت: منتظر مهدی(عج) عاشقی است که درون خود را برای دوست داشتن بی‌علت آماده کرده است، با بدی‌ها می‌ستیزد و بدان را اصلاح می‌کند. برای انسان منتظر، خدا کانون عشق‌ورزی است و ازاین‌رو خلیفه خدا بر روی زمین نیز کرامت دارد.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 4 ارديبهشت, 1392

نظرات

با سلام و احترام به همه ی مشتاقان و منتظران حضرت مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف،به نظر من انتظار امام عصر ، مهدی علیه السلام،همانند انتظار صبح برای شب زدگان است که منتظر فرا رسیدن صبح برای یافتن راه خود هستند . از خداوند مسألت می کنیم تا ظهور آن حضرت را نزدیکی کند و ما را نیز توفیق همراهی و متابعت از آن امام صلح و مهربانى و عدل مرحمت فرماید.

یکی از دستاوردهای دولت مهدوی ارتقاء بصیرت آحاد جامعه انسانی است ، از خود گذشتگی و ایثار تنها با شناخت از آینده ی روشن اتفاق می افتد و بدون آن هیچ محبتی پایدار و واقعی نیست. اینها را از استاد محمدیان شنیده ام ولی نمیدانم چرا در سایت همه ی سخنرانی ها را منتشر نمی کنند

عاشق مهدی عالم را زیبا می خواهد و به همین خاطر است که نمی تواند با ظلم بسازد و جور و ستم را تحمل کند ،او منتظر مصلح است و خود نیز اصلاح را از وجود و نفس خویش آغاز می کند.

با تبریک ولادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به همه ی منتظران ، یاد آور می شوم صلح و عدالت مطالبه ی فطری بشری است و آحاد جامعه ی انسانی علیرغم اینکه خود از سر غریزه و یا تزاحم منافع دست به ستم و یا خشونت می زند ولی همیشه در درون خویش جستجوی عدل و صلح را می کند و از اینکه دیگران وی را به صفت عدالت خواهی و یا صلح دوستی بست آیند خرسندی می شود و حتی برای جنگ طلبی های خود نیز مصلحت بزرگ را بهانه می آورد. این نشانه آن است که صلح و عدل فطری و نیاز واقعی انسان است و خداوند برای این نیاز پاسخ مناسب و واقعی در بیرون آماره کرده است.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.