افغانستان برای من جزو وطن است/ اگر با هم باشیم صدایمان شنیده می‌شود

خبرگزاری صدای افغان (آوا) -تهران: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعیسی حسینی مزاری رییس مرکز تبیان با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت و مفسر قرآن کریم دیدار و گفتگو کرد.

حسینی مزاری در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از اظهار همدردی و پیام‌های تسلیت گسترده‌ی نهادها و طیف‌های مختلف ایرانی، گفت: ابراز همدردی و غم‌شریکی برادران و خواهران ایرانی بخصوص در دو حادثه‌ی حمله به دانشگاه کابل و حمله‌ی اخیر به مکتب سیدالشهدا(ع) ظهور و بروز بسیار زیادی پیدا کرد که این مهم موجبات تغییر نگاه‌ بین دو ملت ایران و افغانستان را بیشتر فراهم می‌کند.

رییس مرکز تبیان با تاکید بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب با مشکلات مختلفی درگیر بوده است، ابراز کرد: اما با این وجود ایران همواره حامی مردم افغانستان و مهاجرین این کشور در ایران بوده است.

حسینی مزاری با اشاره به حمایت تمام و کمال امام خمینی ره از جهاد افغانستان در مقابل پیسنهاد وزیر خارجه‌ی شوروی و همچنین حمایت‌های همیشگی امام خامنه‌ای از مردم افغانستان و مهاجرین و پناهندگان هموطن خاطرنشان کرد: متاسفانه حافظه‌ی برخی از شخصیت‌های افغانستانی یا ضعیف است و فراموش می‌کنند و یا آگاهانه حمایت همیشگی ایران بخصوص در دوران مقاومت را انکار می‌نمایند.

وی در پایان سخنان خود گفت: در حوادثی از جمله حمله به دانشگاه کابل، حمله به مرکز تبیان و حمله به مکتب سیدالشهدا(ع)، از رهبر انقلاب اسلامی تا شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایرانی واکنش نشان داده و با ملت افغانستان ابراز همدردی کردند که این حرکات موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان در اختلاف‌افکنی میان دو ملت ایران و افغانستان می‌شود.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محی‌الدین محمدیان رییس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت با ابراز تأسف از حادثه‌ی تروریستی به مکتب سیدالشهدا(ع)، این حمله‌ی ددمنشانه را نشان‌دهنده‌ی حد و مرز نداشتن خوی جنایت‌پیشگان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه باید با بالا بردن هزینه‌ی این جنایات، مانع تکرار آن توسط عاملان و آمران تروریست این حملات شد، گفت: در رویداد اخیر علاوه بر سازمان‌های حقوقی و تشکلات مردم‌نهاد، مراجع تقلید نیز وارد شدند و این جنایت را به شدت محکوم نموده و با مردم افغانستان ابراز همدردی کردند.

رییس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: افغانستان برای من جزو وطن محسوب می‌شود. عزیزی که در کابل و هرات و بلخ دچار رنج و سختی می‌شود عزیز علینا است و اگر شرایط فراهم شود برای ما مایه‌ی عزت است که بتوانیم به آنها کمک کنیم.

دکتر محمدیان ادامه داد: جهان اسلام باید همگی همسو شوند و در مقابل دشمن مشترک اتحاد داشته باشند چرا که اگر با هم باشیم صدای ما شنیده خواهد شد.

این مفسر قرآن کریم در پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات مرکز تبیان و حجت‌الاسلام حسینی مزاری گفت: محدود شدن صفحات فضای مجازی رییس مرکز تبیان نشان‌دهنده‌ی اثرگذاری ایشان و ترس دشمنان از آگاهی جامعه و ملت افغانستان است.

گفتنی است آقای محمدیان قبل از این با حضور در دفتر مرکز تبیان در تهران با حسینی مزاری دیدار و گفتگو کرد. آقای محمدیان معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش ایران بوده و طی بیش از ۳۰ سال مسئولیت‌های مختلفی در نهادهای متعدد ایرانی داشته است. دیدار اخیر در محل کار آقای محمدیان انجام شد.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 5 خرداد, 1400

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.