معلم اگر معلم است بگذارید کارش را بکند

محمدیان: مرحوم حیدری تربیت معلم را بسیار مهم می دانست و ما امروز ضرورت داشتن معلم متعهد حرفه ای و انقلابی را کاملا حس می کنیم.

این مطلب را حجت الاسلام دکتر محمدیان در مراسم یادبود استاد غلامحسین حیدری اعلام کرد و گفت: آموزش و پرورش زمانی متحول می شود که معلم متحول شده باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسانه معلم مراسم فوق که به همت کانون تربیت اسلامی و در مسجد نور تهران برگزار شده بود خانواده مرحوم حیدری و جمعی از فرهنگیان حضور داشتند دکتر محمدیان به ایراد سخنرانی پرداخت واز نظام آموزشی کشور به عنوان دستگاه انسان ساز یاد کرد و گفت: اگر بخواهیم انسان در تراز اسلام تربیت کنیم باید نسبت به تربیت معلم حساس باشیم و شان معلمی نباید مخدوش شود.
گزارش خبرنگار ما می افزاید محمدیان تصریح کرد: متاسفانه گاهی شاهد آن هستیم که برخی اقداماتی انجام می دهند تا معلمان از معلم بودن خود پشیمان شوند. وی همچنین گلایه کرد چرا تربیت معلم کمرنگ شده است.
وی گفت: مرحوم حیدری معتقد بود با معلم خرید خدمتی دوره آموزش ندیده نمی توان تحولی در آموزش وپرورش ایجاد کرد. وی از مرحوم حیدری به نیکی یاد کرد و گفت: ما علاوه بر اینکه همکار بودیم همسایه نیز بودیم و ما هرگز از سوی خانواده وی اذیت و آزاری را شاهد نبودیم.
محمدیان به فلسفه مرگ وزندگی در قران اشاره کرد و گفت: مرگ پوسیدن نیست بلکه پوست انداختن است و بازگشت به اصل خود است دنیاخانه موقت است وعالم واقعی و ابدی عالم آخرت و پس از مرگ است. وی به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن به دنبال احسن عمل کردن است. نه اکثر عمل کردن و مردم در این دنیا مورد آزمایش قرار می گیرند.
رییس سابق سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزش وپرورش تاکید کرد: معلم باید دانش اموز را در مسیر حق تربیت کند ومرحوم حیدری اینگونه بود با وعده دادن وصحبت کردن مشکلات حل نمی شود اگر می خواهید آموزش وپرورش در اجرای سند تحول موفق شود نباید برای معلم تکلیف مشخص کنید اگر معلم معلم است بگذارید کارش را بکند و متعهد باشد به انچه عمل می کند.
همین گزارش می افزاید در مراسم یادبود مرحوم استاد حیدری علاوه بر حضور مسئولین وزارت آموزش وپرورش دکتر حدادعادل، دکتر زرهانی دکتر ذوعلم دکتر نوید ادهم دکتر علی احمدی وزیر پیشین آموزش وپرورش یازرلو و جمعی از اعضای جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی حضور داشتند که پس از تلاوت آیاتی از سوره الرحمان فایل صوتی مرحوم حیدری در باب امام شناسی و معرفت به اهل بیت برای حاضران پخش شد.

تاریخ خبر: 
جمعه, 30 فروردين, 1398

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.