بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیةالله میرزا محمدباقر مدرس بستان آبادی رحمةالله علیه

مراسم اولین سالگرد در گذشت آیةالله حاج میرزا محمدباقر مدرس بستان آبادی با حضور علماء و مردم متدین تهران و جمعی از علاقمندان ایشان از شهرستان های قم، کرج، تبریز و بستان آباد بعد از نماز مغرب وعشا در تالار اجتماعات مسجد نور برگزار شد. آن عالم فقید سال گذشته در صبح روز عاشورا در تهران بدرود حیات گفت.
در مراسم سالگرد این عالم ربانی، حضرت آیةالله محی الدین محمدیان تبریزی ضمن یادآوری خدمات علمی و اجتماعی آن مرحوم اظهار کرد: مرحوم آیةالله حاج میرزا محمدباقر مدرس بستان آبادی با بجا گذاشتن بیش از سی جلد کتاب و تأسیس بنیاد خیریه ی المهدی (عج) و ایجاد موقوفه های فراوان در منطقه برای انجام امور خیریه در جهت رفاه حال محرومان و ترویج شعائر دینی و اقامه ی نماز جمعه در بستان آباد نمونه ای از روحانیت خدوم شیعه هستند که این آثار مانند صدقه ی جاریه برای آن مرحوم خواهد بود.
آیةالله محمدیان ضمن تفسیر حقیقت مرگ، یاد آورشد مرگ به معنای نابودی و از بین رفتن نیست، حقیقت مرگ بازگشت به اصل و بقای عندالله است. علت ترس برخی از مرگ به خاطر تهیدستی آنان از اعمال خیر و نشناختن عالم پس از مرگ است. امیرالمؤمنین علی علیه السلام در جواب این پرسش که چه کنیم تا از مرگ نترسیم؟ فرمود : سه چیز را مراعات کنید تا من، ایمنی از ترس مرگ را برای شما تضمین کنم. اولا به وظایف خود عمل کنید. ثانیاً گناه و نافرمانی خدا را انجام ندهید. ثالثاً با مردمان همانگونه رفتار کنید که دوست دارید دیگران با شما رفتار کنند.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 20 مهر, 1396

نظرات

خداوند همه عالمان ربانی را رحمت کند، ایشان خیلی به منطقه ی بستان آباد و اهالی کمک کرد و با احداث مدرسه و موسسه خیریه و تربیت طلبه خدمت نمود

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.