روحانیت ملجأ و مرجع مردم بوده اند، نباید به علت مناصب سیاسی و اداری این جایگاه مخدوش شود

نور خبر از تشکیل جلسه رایزنی امامان مساجد منطقه شش در مسجد نور خبر داد و اضافه نمود: محمدیان امام مسجد نور در این جلسه اعلام کرد: روحانیت تشیع همیشه مرزبانان ایمان اسلامی و بیدارگران اقالیم قبله بوده اند و ملجأ و مرجع مردم در سختی ها و نگرانی ها بوده اند، امروز نباید به علت مناصب اداری و سیاسی جایگاه روحانیت مخدوش شود.

استاد محی الدین محمدیان در جمع ائمه ی جماعات منطقه ی شش که به منظور رایزنی درباره ی برنامه های ماه محرم مساجد تشکیل شده بود، اظهار کرد: مجالس محرم و صفر بیدارگر و روشنگر است و تا به امروز پیام عاشورا نه تنها در میان شیعیان بلکه برای جهان اسلام و حتی آزادگان دنیا الهام بخش بوده است. روحانیت راویان متعهد عاشورا و مرجع معتبر این روایتهاست.
امروز دشمنان با ترفند های متنوع درصدد کاستن از اثربخشی پیام عاشورا از مسیر ایجاد تحریف در پیام به واسطه ی عناصر تُنُک مایه و گاه افراد نفوذی در میان ذاکران و واعظان است، همچنانکه دشمن با اتهام بستن به روحانیت متعهد و مسؤول می خواهد راویان صادق پیام حسینی را از صحنه و میدان روشنگری و مقاومت خارج کند.
امام مسجد نور یادآورشد؛ آشنایی به مقتضیات زمان و مکان و شناخت مخاطب به ویژه دلسوزی و بهره مندی از تقوا و مکارم اخلاقی روحانیون و جامعه ی وعاظ و مداحان و مرثیه سرایان دامنه ی تأثیرگذاری پیام حسینی را دو چندان می کند.
محمدیان افزود؛ از بزرگان روحانیت انتظار می رود به جلسات وعظ و اخلاق اهتمام کنند، اولاً اهل منبر و طلاب را مستفیض کنند، ثانیاً عموم مردم با اسوه های قابل اعتماد که حجت و آیت الهی هستند، آشنا سازند.
روحانیت باید زندگی، معاش و معیشت اش همانند عامه مردم باشد و زیّ طلبگی را رعایت کند. اینها رمز موفقیت و مقبولیت علما و سلف صالح بوده است و این سیره و روش باید نسل به نسل درمیان علما و فضلاء و اهل منبر و خطابه تداوم داشته باشد.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 28 شهريور, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.