مسجدالاقصی قبله ی اول مسلمین و بقعه ی مبارکه ی ادیان ابراهیمی است

نور خبر: مسجدالاقصی قبله ی اول مسلمین و بقعه ی مبارکه ی ادیان ابراهیمی است. آزاد سازی آن از لوث وجود صهیونیستها یک وظیفه اسلامی و دینی است.
آیةالله دکتر محمدیان در سخنانی در آستانه ی روز قدس ضمن دعوت به حضور فشرده در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد؛ ما به عنوان پیروان امیرالمؤمنین علی علیه السلام وظیفه داریم، دشمن ستمگران و یاور ستمدیدگان باشیم و اگر کسی بشنود که فردی فریاد بر می آورد که ای مسلمانان به دادم برسید و او را اجابت نکند، به کمک او نشتابد به فرمایش نبوی صلی الله علیه و آله مسلمان محسوب نمی شود. رسول خدا صلوات الله و سلامه علیه و آله فرمودند. "من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم" در حالی که ملت فلسطین، از پیکره ی امت اسلامی است و مسجد الاقصی قبله ی اول مسلمین است و این مسجد و عبادتگاه بقعه ی مبارکه برای پیروان همه ی ادیان ابراهیمی است. سالیان متمادی، قبل از فتنه ی انگلیسی ها و طراحی استعماری آنها در جهت تاسیس دولت یهود صهیونیستی، مسیحیان و یهودیان و مسلمانان در کنار هم به صلح و دوستی زندگی می کردند. رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی به پشتیبانی امریکایی ها و اروپایی ها با اخراج ساکنان اصلی آن و تحمیل جنگ و غارت و غصب اراضی مسلمانان پروژه ی مهاجرت یهودیان را به سرزمین های اشغالی را اجرایی کردند و وضعیت امروز را با قتل و غارت و تبعید و جنایت پدید آوردند.
آیةالله محمدیان افزود؛ آزاد سازی سرزمین های اشغالی به ویژه مسجدالاقصی و قدس شریف از لوث وجود صهیونیستها یک وظیفه ی اسلامی و دینی است و مقابله با پدیده ترور و غصب سرزمین های دیگران یک رسالت انسانی برای همه ی جهانیان است.
دکتر محمدیان اضافه کرد علیرغم بی غیرتی و بی همتی دولتهای اسلامی به ویژه سران کشورهای عربی، اگر مقاومت مردم فلسطین و انتفاضه ی جوانان جهادی سرزمینهای اشغالی و جریان مقاومت اسلامی در لبنان نبود ای بسا نقشه ی دولت بزرگ صهیون از بحر تا نهر اتفاق افتاده بود.انقلاب اسلامی روح مقاومت و پایداری را در میان ملتها دمید و روز قدس، ابتکار خدایی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، توانست میعادی برای پژواک اعتراضهای جهانی و نقطه ی الهامی برای شتاب بخشی به رها سازی ظرفیت های انسانی جهان اسلام در مقابله با صهیونیستها باشد.
محمدیان با یادآوری توطئه های گوناگون استکبار جهانی در دشمن تراشی جعلی برای امت اسلامی و بدل آفرینی و بدل سازی از عناصری مانند القاعده و داعش و امثال آن برای جذب جوانان جهان اسلام و ایجاد حاشیه ی امن برای صهیونیستها افزود: متاسفانه سران سرسپرده ی عرب بویژه دولت سعودی محور شرارت غربی، عبری، عربی علیه مسلمانان و دولتهای مردمی و پایدار در برابر استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی شده اند.
راه اندازی جنگهای نیابتی و اشاعه ی ناامنی و ترور و فعال سازی گروه های وحشت افکن در مناطق مختلف مانند یمن، عراق، سوریه و افغانستان سلسله شرارتهای آنهاست.
آیةالله محمدیان تاکید کرد باتوجه به شرایط جهان اسلام حضور فشرده مردمی در راهپیمایی روز قدس نه تنها محکومیت بین المللی برعلیه امریکا و اسرائیل را تشدید می کند بلکه در سطح منطقه ضریب اقتدار و امنیت ملی و همبستگی داخلی ما را به رخ دشمنان می کشد و می تواند پشتوانه ی اقدامات امنیتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حفاظت و صیانت از انقلاب اسلامی و مرزها و منافع جمهوری اسلامی در منطقه باشد.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 1 تير, 1396

نظرات

اسلام همیشه از دست حاکمان نالایق وعالمان بی تعهد و عوام بی مسوولیت ضربه خورده است

Pages

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.