اعتقاد به قیام مهدی عجل الله له الفرج هم سنگ اعتقاد به قرآن است

نور خبر: اعتقاد به قیام مهدی عجل الله له الفرج هم سنگ اعتقاد به قرآن است.

در مراسم جشن ولادت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، آیةالله محمدیان ضمن یاد آوری روایت نبوی صلی الله علیه و آله اظهار کرد، پیامبر فرموده اند:" مَن اَنْکَر خُروجَ الْمهدیً فقدْ انْکرَ ما اُنْزِلَ علیٰٰ دینِ مُحَمَّدٍ" این روایت صراحت بر این دارد که انکار قیام و خروج مهدی، همانند انکار نزول قرآن بر پیامبر خدا حضرت محمد صلی الله علیه و آله است. ایشان افزودند: خداوند متعال وراثت صالحان بر روی زمین را علاوه بر قران در کتابهای پیشین آسمانی نیز بشارت داده است و در قرآن ،امامت و وراثت مستضعفان را بر روی زمین به عنوان نعمت ومنّت الهی ،اراده ی خداوندی معرفی کرده است.
آیةالله دکتر محمدیان یادآور شد خداوند غلبه ی دین خاتم را علیرغم میل مشرکان و کافران حتمی دانسته است . آنجا که می فرماید: "و هو الذی أرسل رسوله بالهدی و دین الحقّ لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون" البته به سنگ اندازی ها ، مقابله ها و مقاومتها در برابر این دین جهانی و بر حق نیز اشاره کرده و فرموده : "یریدون لیطفئوا نورالله بأفواههم والله متم بنوره ولو کره الکافرون" اینها نشانگر سراسری شدن اسلام است و این امر تا به حال اتفاق نیافتاده و در عین حال میدانیم که خداوند خُلف وعده نمی کند."ان الله لا یخلف المیعاد" پس این مهم باید اتفاق بیافتد و این امر حسب روایات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با ظهور مردی از قریش که از فرزندان علی بن ابوطالب و نهمین فرزند از اولاد امام حسین علیه السلام که همان مهدی علیه السلام است، واقع می شود. در آن صورت آیه ی "جاء الحق و زهق الباطل و ان الباطل کان زهوقاً" جامه ی تحقق می پوشد. به همین جهت است که اگر کسی ظهور و قیام مهدی علیه السلام را منکر شود ، همانند این است که وعده های الهی و تحقق این آیات را منکر شده است.
آیة الله محمدیان دستاورد ظهور مهدوی را عدالت و صلح پایدار جهانی معرفی کرد که به عنوان نیاز و علاقه فطری و حتمی جامعه بشری همیشه مورد پیگیری و مطالبه ی همه ی خردمندان و صاحبان رأی و اندیشه بوده است.
آیة الله محمدیان تربیت نسل صالح را لازمه و زمینه ساز ظهور مصلح برشمرد و ظلم ستیزی و راضی نشدن به حاکمیت اهلِ فساد را از ویژگی های منتظران دانست. وی در خاتمه تصریح کرد، انتظار مکتب اعتراض به حکومت غیر الهی و راضین شدن به وضعیت آخر و تلاش کردن برای دستیابی به نقطه ی آرمانی جامعه ی انسانی است که در طول تاریخ انسان انبیاء آسمانی آن را بشارت داده اند.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 11 خرداد, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.