دانش آموزان پایه نهم می توانند سینما و تئاتر را تجربه کنند

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، به دنبال انتشار خبر اضافه شدن فصل هنرهای نمایشی به کتاب «فرهنگ هنر» پایه نهم مدارس «محی‌الدین بهرام محمدیان» رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی در گفتگو با خبرنگار پانا، در پاسخ به این سوال که به یقین شما می‌دانید که هنر سینما و تئاتر را نمی‌شود تنها با آموزش‌های تئوری فرا گرفت و به درک درستی از آن‌ها رسید، بنابراین برای یادگیری و درک عملی این هنرها توسط دانش آموزان برنامه‌ای دارید؟، پاسخ داد: احتمالا تدریس عملی این هنرها را در قالب بخش جنبی نیز در مدارس خواهیم داشت. بدین صورت که مثلا از دانش آموزان خواسته می‌شود یک گروه نمایش تشکیل دهند، متنی را در قالب فیلمنامه بنویسند و یا فیلم کوتاهی را کارگردانی کنند.
وی همچنین درباره سطح علمی و آگاهی معلمان مرتبط از تئاتر و سینما، توضیح داد: عموم معلمان این درس فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری هستند ضمن آنکه طی یک دوره آموزشی نیز کلاس‌هایی در این زمینه برای آن‌ها گذاشته خواهد شد.

هروقت ماهی را از آب بگیرید تازه است
محمدیان با اشاره به اینکه فصل هنرهای نمایشی از سال آینده به کتاب «فرهنگ هنر» پایه نهم اضافه می‌شود، توضیح داد: شاید این دروس با توجه به اینکه سینما و تئاتر از جنبه های تاثیرگذاری قابل ملاحظه‌ای برخودار هستند باید در سال‌های گذشته به کتب درسی اضافه می‌شدند اما بنده معتقدم «هروقت ماهی را از آب بگیرید تازه است» و برای جبران کاستی‌ها هنوز هم فرصت داریم.
یادآور میشود؛ از سال آینده در کتاب «فرهنگ هنر» پایه نهم مدارس فصل هنرهای نمایشی نیز در کنار فصل‌های هنرهای تجسمی، خوش نویسی و... که قبلا در این کتاب وجود داشت تدریس خواهد شد همچنین در کتاب «مطالعات اجتماعی» زیست شهروندی، حقوق شهروندی و قانون اساسی وارد می‌شود.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 9 دى, 1393

نظرات

آغاز امامت و ولایت امام عصر ارواحنا فداه بر همه ی منتظران عدالت مبارکباد

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.