سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی عهدهدار انقلاب آموزشی در کشور است
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، دکتر محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان در اجلاس سراسری مدیران مدارس جامعه تعلیمات اسلامی و وابسته، بر فلسفه آموزش و پرورش مبتنی بر هویت اسلامی ـ ایرانی تأکیدکرد و افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، خروجیهای نظام آموزش و پرورش باید دارای مراتبی از حیات طیبه باشند.
دکتر محمدیان با اشاره به اینکه فطرت، بُعد انسانی انسان را شکل میدهد اظهار کرد: رویکرد سند تحول بنیادین، شکوفایی فطرت با محوریت 5 عنصر ایمان، تفکر، علم، عمل و اخلاق است که باید در وجود دانشآموزان در عرصههای ارتباط با خدا، خود، خلق و خلقت ظهور و بروز نماید.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، در ادامه سخنان خود ضمن برشمردن یازده حوزه یادگیری، تولید بسته آموزشی را رویکرد اصلی تولید محتوا دانست و افزود: بر اساس مصوبات برنامه درسی ملی، محیط آموزشی متنوع شده است و فضای مجازی، کتابخانه، حیاط مدرسه، موزه، بازار، مسجد و... محیطهای جدید یادگیری نامیده شدهاند.
دکتر محمدیان تصریح کرد: بر اساس سند ملی آموزش و پرورش، معلم بهعنوان راهبر و برنامهریز آموزشی و الگوی تسهیلکننده معرفی شده است و مدیران باید معدل علمی، تربیتی معلمان باشند.
دکتر محمدیان در پایان سخنان خود، از اشکالات احتمالی در اجرای سند تحول بنیادین، همچون فروکاهی در سند، بارافزایی و تحریف معنایی نام برد و افزود: بر اساس رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) بندبند سند تحول بنیادین لازمالاجرا است.
دکتر محمدیان با اشاره به اینکه فطرت، بُعد انسانی انسان را شکل میدهد اظهار کرد: رویکرد سند تحول بنیادین، شکوفایی فطرت با محوریت 5 عنصر ایمان، تفکر، علم، عمل و اخلاق است که باید در وجود دانشآموزان در عرصههای ارتباط با خدا، خود، خلق و خلقت ظهور و بروز نماید.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، در ادامه سخنان خود ضمن برشمردن یازده حوزه یادگیری، تولید بسته آموزشی را رویکرد اصلی تولید محتوا دانست و افزود: بر اساس مصوبات برنامه درسی ملی، محیط آموزشی متنوع شده است و فضای مجازی، کتابخانه، حیاط مدرسه، موزه، بازار، مسجد و... محیطهای جدید یادگیری نامیده شدهاند.
دکتر محمدیان تصریح کرد: بر اساس سند ملی آموزش و پرورش، معلم بهعنوان راهبر و برنامهریز آموزشی و الگوی تسهیلکننده معرفی شده است و مدیران باید معدل علمی، تربیتی معلمان باشند.
دکتر محمدیان در پایان سخنان خود، از اشکالات احتمالی در اجرای سند تحول بنیادین، همچون فروکاهی در سند، بارافزایی و تحریف معنایی نام برد و افزود: بر اساس رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) بندبند سند تحول بنیادین لازمالاجرا است.
منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل
منبع خبر:
- 2853 مرتبه بازدید
نظر دهید