تئاتر و سینما و تربیت آوایی وارد کتاب درسی می شود

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه درسی در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان گفت:946 عنوان کتاب درسی، 125 عنوان کتاب راهنمای معلم و 15 عنوان روش تدریس و 90 عنوان کتاب درسی همراه با سی دی برای سال تحصیلی جاری ارایه شده است.

وی با بیان اینکه کتاب های درسی با برنامه ملی درسی تغییر یافته است افزود:تقویت هویت دینی،انقلابی، ارایه و انتقال ارزشهای دفاع مقدس، برخی از خاطرات رزمندگان و فرمانده های جنگ به عنوان میراث دفاع میراث جنگ با نثر ادبی را وارد پایه چهارم و پنجم ابتدایی کرده ایم.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد:در کتاب مطالعات اجتماعی زیست شهروندی، حقوق شهروندی و قانون اساسی را آورده ایم البته حقوق دانش آموزی در کشور به صورت مستقل و قانون نداریم لذا قانون مربوط به کودک و نوجوان وجود دارد که در پایه سوم، چهارم و هفتم عنوان شده است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه درسی اظهار کرد:امسال پایه هفتم کتاب فرهنگ و هنر دارد که هنرهای تجسمی،خوشنویسی، هنرهای سنتی، هنر موسیقیایی و هنرهای نمایشی را آموزش میدهد و در کتاب های درسی سال آینده هم بیشتر به این مبحث ها پرداخته می شود.

وی اظهار کرد: بحث سینما و تئاتر را در پایه 9 برای سال تحصیلی آینده وارد می کنیم و همچنین به دانش آموزان تربیت آوایی، آموزشهای فونتیک و ضرب آهنگ ها داده می شود.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 16 آذر, 1393

نظرات

در کجای متن خبر آموزش موسیقی ذکر شده است.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.