بسیج یک کلمه نیست، یک فرهنگ است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر محمدیان در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان برگزار گردید، اظهار کرد : نهالی که به دست با کفایت امام راحل (ره) غرس گردید، با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) امروز به درختی تنومند تبدیل شده است که مایه قوت قلب دوستان و سبب ترس و وحشت دشمنان شده است .

وی با اشاره به آیه شریفه " وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ ..." اضافه کرد: آن که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدرسه عشق را بنا نهاد به جهانیان نشان داد که اگر اراده انسان به اراده خدا گره خورده و تابع محض او باشد، از هیچ کس جز خدا نمی ترسد و کارهایی می تواند انجام دهد که کسی فکر نمی کند عملی باشد.

دکتر محمدیان با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مورد بسیج افزودند: بسیج یک کلمه نیست که شرحی ذیل آن بنویسند و بگذرند، بلکه بسیج یک فرهنگ است، فرهنگ تسلیم در برابر خدا و نترسیدن از غیر خداست، فرهنگی که خداباوری، خدایاوری، معاد اندیشی و مآل اندیشی بخشی از مولفه های آن است که پیامد آن تقویت اعتماد به نفس، اعتماد به الطاف الهی و وعده های اوست. فرهنگ قول ثابت و دوری از مذبذبین بین ذالک است. و مانور بسیج نیز مانور دل های پاک و مخلص، گام های استوار و بیان مستدل و منطقی برای مواجهه با کج اندیش ها و کجروی هاست.

وی با اشاره به ترفند های استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در خصوص قلب واقعیت ها افزود: دشمنان خداد در برابر پرستش خدای یکتا، بت پرستی و خود پرستی را رواج دادند و آنجا که نتوانستند تقلبی آن را وارد میدان کردند. در برابر حزب الله، القاعده، در برابر بیداری اسلامی، جریان های تکفیری و در برابر نیروهای مخلص بسیج، میلیتاریسم و میلیشیا به راه انداختند تا با کشتار انسان های بی گناه نهضت های حق طلبانه را به انحراف بکشانند و ذهن مردم را نسبت به اسلام و تشیع بدبین نمایند.

معاون پژوهشی وزیر تصریح کرد: طی 35 سال پس از پیروزی انقلاب، دشمن هرکار که از دستش برمی آمد، انجام داد. ولی اخلاص بسیجیان، هدایت های رهبری و حول و قوه الهی سبب شد به سلامت از آن عبور کنیم و ان شاالله پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن، حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرچه الشریف که مستضعفان عالم و تشنگان صلح و عدالت، ظهورش را انتظار می کشند خواهیم سپرد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 5 آذر, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.