ساعات آموزش زبان انگلیسی در متوسطه اول تجمیع می‌شود؟

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان این‌که در حال مطالعه بر روی طرحی هستیم که بتوانیم بر اساس آن ساعات آموزش زبان انگلیسی را در مقطع متوسطه اول تجمیع کنیم گفت: اگر این اتفاق رخ دهد زبان انگلیسی دانش‌آموزان تقویت خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به پرسشی پیرامون احتمال حذف زبان انگلیسی از مقطع متوسطه دوم و تجمیع آن در متوسطه اول اظهار کرد: چنین تصمیمی اتخاذ نشده است. اکنون در حال مطالعه بر روی برنامه‌ای هستیم که مشخص شود آیا می‌توانیم ساعات زبان انگلیسی را تجمیع کنیم یا خیر؟

وی ادامه داد: دانش‌آموزان ما در اول ابتدایی 11 ساعت، در دوم ابتدایی 9 ساعت، در سوم، چهارم و پنجم ابتدایی 6 ساعت، در مقطع راهنمایی و متوسطه 4 ساعت زبان و ادبیات فارسی می‌آموزند؛ اگر قرار بود فارسی نیز به آن‌ها دو ساعت در هفته تدریس شود قطعاً فراموش می‌شد. درباره زبان انگلیسی نیز همین گونه است و برخی صاحب‌نظران معتقدند اگر ساعات آموزش زبان انگلیسی تجمیع شود موفقیت بیشتر است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش کشور با اشاره به این‌که یکی از دلایل موفقیت آموزشگاه‌های زبان این است که فاصله میان ساعات آموزشی آن‌ها کوتاه است و مطالب به ذهن داوطلبان سپرده می‌شود عنوان کرد: اگر می‌توانستیم ساعات زبان انگلیسی را تجمیع کرده و به مقطع متوسطه اول بیاوریم و به جای این‌که دانش‌آموز دو ساعت در هفته زبان داشته باشد شش ساعت انگلیسی بیاموزد، زبانش تقویت می‌شد، پس از آن می‌توانستیم برای جلوگیری از فراموش کردن این زبان کتاب‌های جنبی تولید کنیم یا یکی از کتاب‌های درسی آن‌ها را به زبان انگلیسی تألیف کنیم.

محمدیان تصریح کرد: این موضوع در حال حاضر در دست مطالعه است؛ البته ساعات آموزشی زبان انگلیسی کم نمی‌شود اما خوب است که در آینده تجمیع شود البته باید همه چیز را پیش‌بینی کرد به عنوان مثال در مناطق روستایی که کلاس‌های چندپایه داریم باید نیروی انسانی لازم نیز تجمیع شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد تا دو سال آینده که حلقه‌های سند تحول کامل شود بتوان به تصمیمی قطعی در این خصوص دست یافت.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
شنبه, 1 آذر, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.