توجه ویژه آموزش و پرورش به موضوع کربلا/ «از حرا تا نینوا» در کتب پایه هشتم

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا موضوع کربلا و آموزه‌های امام حسین (ع) در کتابهای درسی وجود دارد؟»، اظهار داشت: بله، کتابهای درسی به این موضوع پرداخته است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان افزود: موضوع امام حسین، عاشورا، کربلا، اسارت، شهادت و خاندان امام حسین (ع) در کتابهای درسی دوره‌های ابتدایی و متوسطه وجود دارد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود مطالبی در خصوص کربلا در کتب درسی، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه درس‌های عاشورا در کتابهای درسی وجود دارد و از کتب تاریخ گرفته تا کتب مطالعات اجتماعی این موضوعات وجود دارد و در کتاب فارسی شعر و ادبیات آن را داریم و در حوزه‌ای که می‌توانستیم به کربلا و عاشورا بپردازیم این کار انجام شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در کتاب مطالعات اجتماعی پایه هشتم درسی به نام «از حرا تا نینوا» داریم که این بخش تاریخی از ظهور پیغمبر تا ماجرای کربلا در کتاب درسی آمده است که یک بحث است و در سایر کتابها نیز به تناسب این بحث ها دنبال می‌شود.

تاریخ خبر: 
جمعه, 9 آبان, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.