ورود منشور حقوق شهروندی به کتب درسی

دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: در راستای تغییرات کتب درسی پایه‌های اول و سوم که در سال‌های اخیر صورت گرفته است، در سال تحصیلی 93-94 نیز برخی از کتب‌ درسی پایه چهارم و هشتم جدیدالتالیف خواهند بود و برخی دیگر نیز با اعمال تغییرات کلی غنی‌سازی می‌شوند.

وی ادامه داد: منشور حقوقی شهروندی دانش‌آموزی با هدف آموزش حقوق شهروندی دانش‌آموزان در قالب بخشی کتاب مطالعات اجتماعی وارد کتب درسی مدارس می‌شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده در پایه چهارم کتاب‌های درسی ریاضیات، مطالعات اجتماعی و هدیه‌های آسمانی به صورت کامل جدید‌التالیف خواهند بود، افزود: بر روی سایر کتب درسی این پایه نیز تغییرات کلی با رویکرد همسازی با برنامه درسی- ملی اعمال می‌شود.

محمدیان در خصوص تغییرات کتب درسی پایه چهارم عنوان کرد: در سال تحصیلی 93-94 درس املا و انشا به صورت کاملا مستقل وارد این پایه خواهند شد.

وی در خصوص تغییرات صورت گرفته پایه هشتم تحصیلی با بیان اینکه کتب درسی زبان انگلیسی، عربی، کار و فناوری، تفکر و پژوهش و مطالعات اجتماعی جدیدالتالیف هستند، خاطرنشان کرد: دیگر عناوین درسی این پایه همچون ادبیات، ریاضیات و علوم منطبق با برنامه درسی- ملی بهسازی و غنی‌سازی خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در شهریور ماه سال جاری 120 میلیون تیراژ کتاب درسی بین دانش‌آموزان سراسر کشور توزیع خواهد شد.

محمدیان گفت: در راستای تغییرات صورت گرفته در کتب درسی، دوره‌های ضمن خدمت معلمان پایه‌های تحصیلی چهارم و هشتم در تابستان 93 به منظور آشنایی بیشتر معلمان با تغییرات صورت گرفته برگزار خواهد شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش همچنین از توزیع کتاب راهنمای معلم و لوح فشرده آموزشی ویژه معلمان پایه‌های تحصیلی مذکور خبر داد.

وی در خصوص تغییرات اعمال شده در کتاب‌های درسی در سال‌های اخیر عنوان کرد: تمامی تغییرات صورت گرفته براساس استعدادهای دانش‌آموزان اعمال می‌شوند و از منظر روانشناسی، جامعه‌شناسی و روان‌شناختی مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

محمدیان در خصوص گلایه معلمان و اولیاء دانش‌آموزان مبنی بر حجیم‌بودن مباحث درسی کتب درسی جدید اظهار کرد: سعی بر این داریم تا براساس نظرات دریافتی معلمان با تغییرات صورت گرفته کتاب‌های درسی جدید را مناسب‌سازی کنیم.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 24 ارديبهشت, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.