منشور اقتصاد مقاومتی آموزش و پرورش اردیبهشت رونمایی می‌شود

حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درخصوص اولویت‌های سال 93 با توجه به نام‌گذاری امسال به نام "فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار داشت: امسال باید در چند عرصه ارائه خدمت کرده و تولید محتوا داشته باشیم، یکی از اولویت‌های کاری ما تولید محتوای پایه چهارم ابتدایی و هشتم است با توجه به اینکه در سال‌های قبل تغییرات و تجدید نظر در کتاب‌های درسی انجام شده است در دوره ابتدایی تا پایه سوم و در دوره اول متوسطه تا پایه هفتم تغییرات را انجام داده‌ایم و امسال ادامه کار را داریم. کتاب‌های درسی با توجه به دلالت‌های برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین تألیف می‌شود.

وی افزود: در برنامه‌های رسمی و غیررسمی آموزش و پرورش به مباحث فرهنگی که به‌عنوان شعار سال نیز از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد وموضوع اقتصاد مقاومتی توجه می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان "از 6 سال قبل که مقام معظم رهبری نام‌گذاری سال‌ها را به مباحث اقتصادی معطوف کردند از سال دوم متوجه شدیم که این سیاست تداوم خواهد داشت" گفت: لذا کارگروه مشخصی در سازمان پژوهش نسبت به مباحث اقتصادی تشکیل شد که بتوانیم آنچه را حلقه به حلقه مقام معظم رهبری به‌عنوان سیاست‌های اقتصادی مطرح می‌کردند، پوشش دهیم.

** پرداختن به مقوله اقتصاد در کتاب‌های آداب زندگی و کار و فناوری

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: در دوره ابتدایی که کتاب‌ها جدید التألیف بود بحث آداب و مهارت زندگی و کار و فناوری یکی از حوزه‌های یادگیری بود که در این حوزه‌ها به مقوله اقتصاد پرداختیم.

وی بیان کرد: در اهداف آموزش و پرورش که یکی از آنها ساحت اقتصادی و معیشتی است به موضوع اقتصاد توجه کردیم و زیرمجموعه‌هایی که تحت عنوان اقتصاد قرار می‌گیرد، استخراج شد و در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی که تغییر کرده است 600 نکته در زمینه اقتصاد مقاومتی گنجانده‌ایم، نکاتی مانند مصرف بهینه، افزایش بهره‌وری، پرهیز از اسراف، معیشت حلال، علاقه‌مندی به کار، کارآفرینی، تولید و مصرف داخلی. این نکات در قالب تصویر، نوشته و فعالیت در کتاب‌های درسی گنجانده شده است.

** رونمایی از منشور اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش

حجت الاسلام محمدیان افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مسیر روشن‌تر شد که در برنامه ریزی‌های آتی آموزش و پرورش باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: سیاست عمومی آموزش و پرورش این است که در حوزه دانش‌آموزی در دو بخش آموزش رسمی که در چارچوب کتاب‌های درسی و کلاس درس اتفاق می‌افتد و فعالیت‌های غیررسمی مانند فعالیت‌های پرورشی سیاست‌گذاری‌هایی در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام شود.

وی بیان کرد: در این زمینه جلساتی برگزار شده است و تا هفته معلم یعنی اردیبهشت منشور این فعالیت‌ها در آموزش و پرورش رونمایی می‌شود و بخشی از مواردی را که در منشور آمده است در کتاب‌های درسی رعایت خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: در محتواهای غیردرسی مثل مجلات رشد و پایگاه مدارس ایران رشد به‌صورت محتوای الکترونیکی تولیداتی را در زمینه اقتصاد خواهیم داشت.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 19 فروردين, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.