کتاب های درسی با رویکرد اسلامی-ایرانی ارائه خواهد شد
دکتر محمدیان به توجه ویژه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) به مسائل اقتصادی در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی، 600 مفهوم در کتابهای درسی دوره ابتدایی، به منظور توسعه و شکوفایی اقتصادی، حمایت از تولید داخلی، اصلاح الگوی مصرف، تغییر داده شده است.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش به ارائه گزارش عملکرد این سازمان در سال 92 و تبیین و تشریح فعالیتهای سال 93 پرداخت و افزود: همزمان با تولید کتابهای درسی جدیدالتألیف پایههای پنجم و نهم، برنامه راهنمای حوزهها، عناوین دروس، اهداف دورهها تکمیل و ارائه گردد.
این مقام مسئول بر فعالسازی شورای ویرایش زبان فارسی تأکید و خاطرنشان کرد: محتوای کتابهای درسی با رعایت اصول درست نویسی، درست خوانی و معادلسازی مناسب تولید شود.
وی از تولید محتوای کتابهای درسی در راستای تقویت فرهنگ ملی (اسلامی ـ ایرانی) خبر داد و افزود: ضرورت دارد فرهنگ ایثار، شهادت، کار، مقاومت و اقتصاد با محتوا و تصویرگریهای مناسب، همراه با جلوهها و نمادهای انقلابی دفاع مقدس، ولایت و رهبری، در کتابهای درسی ارائه شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، از ایام خجسته و نمادهای ماندگار در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نسبت به تقویت نمادهای هویت بخش اسلامی و انقلابی دانشآموزان تأکید دارد.
دکترمحمدیان با اشاره به نامگذاری سال جدید، از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خواست که برنامهای مدون جهت تجلی و بروز مباحث اقتصاد مقاومتی در برنامههای آموزشی وزارت آموزش و پرورش، ارائه کند.
معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش بر فعالیت بیشتر گروههای زمینشناسی، اقتصاد و زبانهای خارجی در حوزه فرانسه و آلمانی تأکید کرد و افزود: شاخه فنی و حرفهای و کاردانش، بر تهیه و تدوین استانداردهای شغلی، آموزشی و نقشه کلی برنامه کار و فنآوری اهتمام ورزد.
دکتر محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود از درخشش خوب مجلات رشد و همچنین تولید رشد سپید، ویژه دانشآموزان استثنایی خبر داد و افزود: لازم است در سال جدید، تولید فرهنگ نهجالبلاغه و فرهنگنامه قرآن خاتمه یابد.
وی بر راهاندازی «پخش مدرسه»، جهت ارائه هرگونه خدمات آموزشی و کتابهای مفید معرفی شده در انتهای کتب درسی خبر داد و گفت: انتشارات مدرسه، انتشارات پشتیبان آموزش، تربیت و فرهنگ است.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در خاتمه از انتشارات مدرسه خواست، جهت تقویت هویت دانشآموزان دختر، بر چاپ و انتشار کتابهای زنان ایرانی، تلاش کند و همچنین اهتمام بیشتر به نشر آثار نویسندگان زن و کتابهای ویژۀ دختران صورت پذیرد.
منبع خبر:
- 1772 مرتبه بازدید
نظر دهید