مجلات رشد جزء کیف دانش آموزان می شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر بهرام محمدیان در پنجمین گردهمایی معاونین پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی، روسای گروه بررسی محتوای آموزش و پرورش و گروه تحقیق و پژوهش استان ها که صبح امروز در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد گفت: 22 بهمن امسال برای خیلی از داخلی‌ها و خارجی‌ها، شگفت انگیز بود و دلیل این شگفت انگیزی، ایمان رهبری انقلاب به هدف و ایمان به مردمش می باشد و به همین خاطر ایشان قدرشناس این مردم هستند. و مصداق تاریخی قابل اتکای آن، عاشوراست و در عاشورا هیچ یک از یاران، امام حسین(ع) را تنها نگذاشتند و دوره‌ی معاصر انقلاب اسلامی نیز مصداق دیگری است و امام خطاب به شهدا فرمودند "کاش با شما بودم و با شما شهید می شدم ".وی شکر این نعمت را خدمت شایسته به این مردم دانستند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، یکی از دلایل اینگونه جلسات را رایزنی برای گسترش دامنه خدمات دانست وافزود: با اتکای به خرد جمعی می توانیم کار بی عیب و نقص انجام دهیم .

وی افزود: همه سنگرها در آموزش وپرورش، سنگر خدمت است و نماد کلی دستگاه تعلیم و تربیت معلم است و همه حلقه های به هم پیوسته در آموزش وپرورش مهم هستند و ما نسبت به بقیه حلقه های دستگاه تعلیم و تربیت مسئولیت داریم و اگر بهتر حرکت نکنیم مانع حرکت بقیه قسمت ها می شویم .

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کسی کارش مهم تر است که نیتش خالص باشد و آنچه باقی می‌ماند وجه ا... است و این کاری سخت ولی دست یافتنی است.

دکتر محمدیان نکته دیگر را حسن انجام کار دانست و گفت: چند جا قرآن واژه حسن را با باب افعال به کار برده است و این یعنی کار نیک را نیک انجام دادن است.

وی افزود: در نگاه مدیریت اسلامی، حسن فاعلی با حسن فعلی باید همراه باشد.

دکتر محمدیان گفت: در سال گذشته چند کار انجام دادیم، براساس تکلیف شورای عالی آموزش و پرورش تولید محتواهای جدید برای پایه‌های سوم و هفتم ابتدایی بود.

محمدیان گفت: در اعتبار بخشی، همکاری استان ها به ویژه اصفهان رضایت بخش بود و علاوه بر اعتبار بخشی، کار دیگر انتخاب مدرسان بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: سومین کار که بسیار با اهمیت تر بود آموزش نیروی انسانی بود که 75 درصد از مدرسان در آموزش ها شرکت کردند و از این مجموع 77 درصد موفق به احراز نمره قبولی شدند.

وی با اشاره به اهمیت آمار دقیق و به موقع گفت: یکی از کارهای دیگری که کردیم جمع آوری آمار و اطلاعات لازم بود و باید تدبیری در استان‌ها صورت گیرد. که آمار به موقع و دقیق جمع آوری گردد.

دکتر محمدیان گفت: کار دیگری که سال گذشته انجام شد، ارزشیابی محتواها بود و امسال می باید اولویت های پژوهش با محوریت سیاست های اعلامی وزیر آموزش و پرورش مشخص شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی با اشاره به کاهش فاصله طرح و اجرا تاکید کرد : بحث سامان بخشی به محتواها باید در استان ها صورت گیرد.

دکتر محمدیان در ادامه به برخی از رئوس برنامه های سال آینده اشاره کرد و گفت: ادامه برنامه های تحولی به شکل نقطه به نقطه و ایستگاه به ایستگاه، تولید راهنماهای سه دوره تحصیلی، تولید راهنمای درسی در 11 حوزه یادگیری، تولید بسته های آموزشی برای پایه های چهارم و پنجم، سرمایه گذاری بیشتر شبکه رشد و .... می باشد.

وی در پایان گفت: سه زیر نظام برنامه درسی، توسعه و تحقیق و آموزش نیروی انسانی در معاونت پژوهش قرار دارد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 29 بهمن, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.