بزرگداشت سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران

مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی، و همچنین بزرگداشت سالروز شهادت کریمه‌ اهل بیت(ع)، حضرت معصومه (س)، با حضور حجت‌الاسلام دکترمحمدیان، حجت‌الاسلام غیاث، مسئولان و کارشناسان علاقمند به انقلاب اسلامی؛ صبح امروز در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی این مراسم باشکوه، با خیرمقدم حجت‌الاسلام بهرام محمدیان آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام عبدالرحمن غیاث ادامه یافت.

براساس این گزارش، حجت الاسلام غیاث، از اساتید دانشگاه و حوزه به پیامدهای دانش زندگی پرداخت و افزود: دانش زندگی، یعنی توانایی برخورد مناسب با امورمتفاوت در زندگی است.

غیاث در ادامه سخنان خود، به تبیین و تشریح ویژگی‌های شاخص بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تأکید کرد: اراده قوی، خصلت‌های والای انسانی درعرصه‌های حکمت، عفت، شجاعت و تعبد دینی از نشانه‌های برخورداری از دانش زندگی است.

وی به نام‌گذاری سال 1358 به‌عنوان سال قانون، توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: ازدیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، کسی قابلیت برخورداری از دانش زندگی دارد که قادر باشد از مفاهیم اساسی زندگی، انسان و دنیا تعریف شفافی ارائه کند.

حجت الاسلام غیاث به حدیث مبارک "خیرالبلاد ما حملک" اشاره و خاطر نشان کرد: حضرت علی(ع) بهترین سرزمین را جایی می‌داند که انسان در آنجا، انسان به دنیا بیاید، انسان زندگی کند و انسان از دنیا برود.

وی افزود: از دیدگاه استاد مطهری، عبادت بر دو گونه‌ عام و خاص است و عبادت خاص، کار مفیدی است که به قصد قربة الی الله انجام شده باشد.

حجت‌الاسلام غیاث در خاتمه افزود: فرهنگ کار در اندیشه والای حضرت امام خمینی(ره)، مفید بودن کار در راستای بقاء و رشد انسان‌ها است.

گفتنی است این مراسم با شکوه با تقدیر از برندگان مسابقه تاریخی ـ فرهنگی پایان یافت.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 21 بهمن, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.