واگذاری تالیف 20 درصد محتوای کتاب های درسی به استان ها

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: بر اساس برنامه درسی ملی تهیه و تألیف20درصد محتوای کتاب‌ها به استان‌ها واگذار می‌شود.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در هشتمین همایش تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه آموزشی افزود: همچنین بر اساس برنامه درسی ملی، در کنار استفاده از کتاب های درسی، از رسانه‌های دیگر نیز استفاده می‌کنیم که تهیه13فیلم آموزشی برای سال تحصیلی93ـ92با همین هدف است ضمن این که در سال‌های اخیر موفق شدیم که کتاب‌های جدید را پیش از آغاز سال تحصیلی در اختیار معلمان قرار دهیم.
وی اضافه کرد: هم اکنون فقط تعدادی از مدارس هوشمند شده است که امیدواریم تا سال1404یا تا پایان سال1402که یک دوره دوازده ساله را طی می‌کنیم، همه مدارس به امکانات لازم مجهز شود.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به کتاب‌های کمک آموزشی گفت: 7عنوان کتاب نامه رشد منتشر و عناوین کتاب‌های درسی مناسب در آنها معرفی شده است که کتابخانه‌های مدارس بر اساس آن تجهیز شود.
وی با بیان این که در فرآیند یادهی و یادگیری باید مسایل انتزاعی را تسهیل کنیم تا مفاهیم علوم انسانی و ریاضی به صورت حسی و در قالب فیلم به دانش آموزان ارایه شود افزود: تولید کتاب کار برای رقابت با ناشران خصوصی نیست بلکه برای نمونه کار ارائه شده است.
حجت‌الاسلام محی‌الدین محمدیان اضافه کرد: بر این اساس کتاب های تولید شده نمونه است و چنانچه ناشران در راستای سند تحول آموزش و پرورش کتاب تولید کنند، مورد حمایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قرار می گیرند.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان این که تحول در حوزه فرهنگ، آموزش و تربیت تدریجی ومستمر است گفت: شبکه ملی مدارس ایران رشد باید غنی تر و امکان اتصال تمام مدارس به این شبکه فراهم شود و باید در تولید محتوا به روزتر شویم.
وی افزود: امسال 9عنوان کتاب جدیدالتألیف در دوره ابتدایی، 11عنوان کتاب پایه هفتم،21 عنوان کتاب راهنمای معلم،13فیلم آموزشی، 15نرم‌افزار آموزشی،60عنوان کتاب کار، 7عنوان کتاب نامه رشد و2مجله ویژه رشد که برای پایه سوم و هفتم منتشر شده است.
تاریخ خبر: 
شنبه, 18 آبان, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.