رسول خدا اسوه‌ای ارزشمند برای شکوفایی فطرت انسان‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بهرام محمدیان ظهر امروز در نشست هماهنگی گروه‌های آموزشی متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه برگزار شد با اشاره به الگو بودن زندگی امام حسین‌(ع)، اظهار داشت: بسیاری از افراد در مفهوم زندگی دچار فهم غلط شده‌اند و زندگی را با چیز دیگری اشتباه گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه انسان با وجود فطرت الهی به مقام انسانیت می‌رسد، تصریح کرد: سرمایه و سرشت الهی در وجود انسان باید به روز شود.

محمدیان شکوفایی فطرت انسان را سبب تعالی او عنوان کرد و گفت: برای شکوفایی فطرت نیازمند اسوه و الگو هستیم و قرآن کریم اسوه را زندگی رسول خدا معرفی می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: زندگی به عنوان یک انسان امر آسانی نیست و به همین دلیل خداوند هم عقل و هم پیامبران را برای زیستن راهنما قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تنها وجه حیات امام حسین (ع) مبارزه با ستم نبود، خاطرنشان کرد: مبارزه با ستم خود درسی بزرگ است.

محمدیان یادآور شد: اگر زندگی ما به زندگی امام حسین (ع) شباهت پیدا کند، ماندگار تاریخ خواهد شد.

وی اضافه کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) فضیلت بزرگی است اما به امام حسین (ع) تنها از دریچه ماتم، عزا و نوحه نگاه نکنیم چرا که متوقف شدن تنها برای عزای آن حضرت راه را به مقصد نرساندن است.

نظام برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش کنونی مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت نیست

وی به آغاز تغییر در مؤلفه‌های گوناگون آموزش‌ و پرورش اشاره کرد و اذعان داشت: پس از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ابلاغ آن برای اجرا مؤلفه‌های برنامه درسی، تعلیم و تربیت نیروی انسانی، نظام مالی واداری، نظام توسعه و تحقیق، فضا و تجهیزات متأثر از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار گرفتند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این مؤلفه‌ها حداقل باید در بازه زمانی 12 سال رو کمال تغییرات را پذیرا باشند.

وی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نظام برنامه درسی عنوان کرد و گفت: نظام برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش کنونی مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت با ویژگی هویت و فرهنگ ایرانی نیست.

محمدیان اذعان داشت: بذر، تخم و درخت آموزش و پرورش را از جای دیگر آورده‌ایم و آن را در جغرافیای فرهنگی خودمان کاشته‌ایم، آن را آب داده و به بار رسانده‌ایم و اکنون میوه‌ای که از این درخت به دست می‌آید مطلوب ما نیست و سازگاری با محیط ما ندارد.

وی گفت: برنامه درسی ملی به معنی نقشه جامع یاددهی و یادگیری است که ما باید سندی تهیه کنیم و این سند نقشه راه ما باشد.

محمدیان با اشاره به سه چرخش اتفاق افتاده در برنامه درسی ملی، یادآور شد: چرخش نخست این است که دانش‌آموزان علاوه بر شایستگی نظری، شایستگی عملی در دوره ابتدایی به دست می‌آورند.

وی به چرخش دوم اشاره کرد و گفت: فضاهای آموزشی ما باید متنوع باشد و این فضاها نباید در کلاس‌های آموزشی منحصر شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: چرخش سوم این است که رسانه آموزشی متنوع باشد و ما آموزش را تک رسانه‌ای نکنیم.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 16 آبان, 1392

نظرات

حاج آقا محمدیان ای کاش زود به زود به استانها سر بزنید همکاران فرهنگی و معلمان به صحبت های شما هم علاقه دارند و هم نیاز، سخنرانی شما در بررسی کتابهای درسی بسیار راهگشا بود.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.