نشست هماهنگی گروههای آموزشی متوسطه آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری پانا، نشست هماهنگی گروههای آموزشی متوسطه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی امروز صبح با حضور حجت السلام دکتر محی الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، ولی سمرقندی مدیر کل آموزش و پرورش استان، موسی کریمی معاون آموزش متوسطه استان و دبیران مدارس استان در محل دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران ارومیه برگزار شد.

حجت السلام دکتر محی الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار داشت: نباید در صرف عزاداری برای امام حسین (ع) متوقف شویم چراکه این مهم اولین قدم است و امام حسین (ع) چگونه زیستن و رسیدن به حیات متعالی را به ما می آموزد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تبیین سند درس ملی تصریح کرد: منظور از سند درس ملی یعنی همان نقشه جامع یادگیری که رویکرد آن شکوفایی فطرت و هر چیزی که مایه ی قوام انسانیت انسان است، می باشد.

محمدیان افزود: پنج عنصر اصلی این سند شامل تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق می باشد که در چهار عرصه ارتباطی خدا، خود، خلق، خلقت تعریف می شود.

محمدیان گفت: در سند درس ملی شاهد سه چرخش اصلی نسبت به گذشته خواهیم بود: 1) دانش آموزان باید در هر دوره تحصیل شایستگی هایی را کسب کنند. 2) فضای آموزشی باید متنوع باشد و منحصر به کلاس درس نباشد. 3) رسانه آموزشی متنوع باشد و بجای استفاده صرف از کتب درسی از بسته های آموزشی مکمل استفاده گردد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با ابراز خشنودی از آغاز روند تغییر محتوای کتب درسی منطبق با علم و شرایط روز، خاطر نشان کرد: تالیف کتب درسی جدید موجب ارتقاء سطح دانش در کشور می شود که هم اکنون هر ساله حدود 20 عنوان کتاب درسی تالیف مجدد می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از کلیه معلمان و گروههای آموزشی می خواهیم تا نقاط قوت و ضعف کتب جدید التالیف را شناسایی و به اطلاع مسئولان امر برسانند.

ولی سمرقندی مدیر کل آموزش و پرورش استان در ابتدای این نشست با تقدیر از حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در استان آذربایجان غربی بر اجرای طرح مدرسه محوری در کلیه مدارس استان تاکید کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست سر گروههای آموزش متوسطه استان در خصوص مسائل مرتبط با این حوزه پرسش های خود را مطرح کردند که محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش به آنها پاسخ داد.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 16 آبان, 1392

نظرات

با سلام خدمت استاد معظم جناب آقای دکتر محمدیان .توفیقی نصیب این حقیر شد تا امروز از نزدیک با مردی عالم و فرزانه چون حضرتعالی آشنا شوم سخنان گهربار شما امروز مایه خرسندی و امیدواری اینجانب به آینده درسی ایران عزیزمان شد. خداوند برای شما طول عمر با برکت اعطا فرماید . الحق که جانشینی فاضل برای حضرت آیت الله علامه جعفری میباشید. محمد رضا احمدی آموزش و پرورش شهرستان شوط.

جناب احمدی ،استاد آیة الله محمدیان چهره نا شناخته علمی آذربایجان است که هنوز آموزش و پرورش نمی داند چه گو هری را در کف دارد! من هر وقت پای سخنرانی و یا درس ایشان نشسته ام واقعا نمونه ای همانند علامه جعفری و استاد شهید مطهری را دیده ام . خداوند علمای عامل و در خط امام و رهبری را که جوانان را مخصوصاً فراموش نمی کنند در پناه آقا امام زمان محفوظ بدارد.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.