زبان موفقیت، زبان صدق است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حجه الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان در نشست هم اندیشی مسئولان روابط عمومی آموزش و پرورش کشور با تبریک میلاد ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) به پیشگاه حضرت حجت (سلام ا... علیه ) و ملت ایران، با نثار درود به روان عبدالمحمد آیتی، اولین سردبیر مجله رشد معلم که اخیرا به دیار باقی شناخته اند، با ذکر روایتی از امام رضا( علیه السلام) گفت: حضرت در گفت و گو با یکی از صحابه گفتند: خدا رحمت کند شخصی که امر ما را احیا کند، احیای امر ما به شناساندن زیبایی کلام ما به مردم است که اگر مردم به این زیبایی پی ببرند از ما تبعیت خواهندکرد.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم به موازات روایت فوق افزود : در کلام ا... آمده است که باید گروهی از شما پیدا شوند که امر به معروف کنندو آن ها را به مردم بشناسانند، پس امر به معروف تکلیف است و اگر مردم از آن پیروی نمی کنند، کوتاهی از مبلغان و آموزش دهندگان است که نتوانسته اند این زیبایی ها را به مردم بشناسانند.

معاون پژوهشی وزیرآموزش و پرورش با طرح این سئوال که چرا به جای معروف و منکر از واژه های واجب و حرام در قرآن مجید استفاده نشده است ، گفت: این امر شاید به این معنا باشد که گاه واجب به شکل معروف و حرام به شکل منکر نشان داده نمی شود و همین امر باعث می شود که مفاهیم حرام و حلال به درستی جا نیفتد.

وی ادامه داد : شیطان همیشه با زینت دادن و وارونه عمل کردن، باطل را معروف و حق را منکر می نمایاند، بنابراین این یک تکلیف است که باید واجب را آن قدر بشناسانیم که به صورت معروف و مطلوب در آید تا از آن تبعیت کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: زمانی روابط عمومی ها پیام ها را به صورت یک طرفه انتقال می دادند، پس ازمدتی ذهنیت به سمت ارتباطات دوسویه رفت و به صورت پرسش و پاسخ و ارتباط با شنوندگان تغییر شکل داد ، اما امروز ارتباطات ، شبکه ای و چندسویه شده است و راز برد شبکه های اجتماعی نیز در همین امر است .

وی با تأکید بر برقراری ارتباطات چند سویه روابط عمومی ها یادآور شد: افرادی که در این حوزه خدمت می کنند باید فعال باشند.

وی با اشاره به این مطلب که در امر اطلاع رسانی از مسئولان باید حد و اندازه نگاهداشته شود، اظهار کرد: البته گاه یک معنا را می توان با مفاهیم متنوع و اشکال گوناگون ارائه کرد که کشورهای هم جهت و همسو برای حفظ منافع خود از این رویه استفاده می کنند.

دکتر محمدیان یادآور شد: روابط عمومی بایدآینه تخت و تمام قدی باشد که تمام وقایع سازمان در آن نمایان شود .

وی با اشاره به این مطلب که مرکز اطلاعات و ارتباطاتی قوی است که بتواند از صحنه های محیطی ارتباطات معنادار بگیرد و آن ها را آنالیز و حکم صادر کند، اضافه کرد: روابط عمومی ها باید وقایع را پیش از دیگران پیش بینی کنند و پل صادقی بین دستگاه اجرایی و مخاطبان باشند.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با ذکر حدیثی از حضرت علی، (علیه السلام) که نجات را در صدق دانسته اند، تصریح کرد: البته گفتن همه راست ها ضروری نیست و بستگی به ظرفیت جامعه دارد .

وی در پایان از مسئولان روابط عمومی کشور درخواست کرد : به معرفی کتاب های درسی جدید التالیف در استان های خود بپردازند تا خانواده ها با مفاهیم و محتوای جدید آن ها آشنا شوند.
26/06/92

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.