درک و کشف مفاهیم عمیق قرآنی در حوزه سلامت اقدام ارزشمندی است

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام والمسلمین دکترمحی الدین بهرام محمدیان در همایش کشوری قرآن و سلامت در مشهد افزود: قرآن باید در بخش های مختلف زندگی ما ظهور و بروز داشته باشد و بتوانیم از آموزه های طرح شده در قرآن در جهت زندگی ارزشمند بهره ببریم.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین همایش هایی نقطه مثبتی در جهت تسری قرآن به زندگی دانش آموزان است، گفت: باید در برگزاری چنین اقدامات پژوهشگرانه در قرآن نکاتی را رعایت کنند که از آن جمله می توان به ضرورت توجه به معانی و مفاهیم قرآنی اشاره کرد.

وی افزود: نباید تعریف سلامت و بهداشت را از بیرون گرفت و بعد به قرآن تحمیل یا با آن تطبیق داد زیرا این روش درستی نیست.

محمدیان اظهارداشت: علاوه بر این ما در بحث قرآنی نباید تنها اتکاء به خود قرآن باشد زیرا قرآن اصول و کلیات را آورده است و باید برای فهم این کلیات از احادیث ائمه معصومین و پیامبر اکرم(ص) بهره جست.

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در چنین عرصه های پژوهشی راهگشاست، گفت: ورود دانش آموزان به عرصه پژوهش حتما باید همراه با دوره های آموزشی کوتاه مدت باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: در کنار انجام کارهای پژوهشی در حوزه قرآنی باید علاوه بر مراجعه به قرآن کریم کار را به قرآن شناسان و اساتید علوم قرآنی هم ارجاع دهند.

وی اظهارداشت: باید تعاریف قرآن کریم را از سلامت،شاخصه های ارتقاء سلامت، بسترهای توسعه سلامت، عوامل مخل سلامت و غیره را استخراج کنیم و از ساحت قرآن پرسش نماییم.

محمدیان افزود : در بررسی های پژوهشی باید این اصل را مورد توجه قرار داد که باید از قرآن استفتاء و سوال شود نه آنکه چیزی را از جایی آورد و با قرآن به آن رنگ بخشید و آن را توجیه کرد.

14/04/92

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.