درک و کشف مفاهیم عمیق قرآنی در حوزه سلامت اقدام ارزشمندی است
وی با بیان اینکه برگزاری چنین همایش هایی نقطه مثبتی در جهت تسری قرآن به زندگی دانش آموزان است، گفت: باید در برگزاری چنین اقدامات پژوهشگرانه در قرآن نکاتی را رعایت کنند که از آن جمله می توان به ضرورت توجه به معانی و مفاهیم قرآنی اشاره کرد.
وی افزود: نباید تعریف سلامت و بهداشت را از بیرون گرفت و بعد به قرآن تحمیل یا با آن تطبیق داد زیرا این روش درستی نیست.
محمدیان اظهارداشت: علاوه بر این ما در بحث قرآنی نباید تنها اتکاء به خود قرآن باشد زیرا قرآن اصول و کلیات را آورده است و باید برای فهم این کلیات از احادیث ائمه معصومین و پیامبر اکرم(ص) بهره جست.
وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در چنین عرصه های پژوهشی راهگشاست، گفت: ورود دانش آموزان به عرصه پژوهش حتما باید همراه با دوره های آموزشی کوتاه مدت باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: در کنار انجام کارهای پژوهشی در حوزه قرآنی باید علاوه بر مراجعه به قرآن کریم کار را به قرآن شناسان و اساتید علوم قرآنی هم ارجاع دهند.
وی اظهارداشت: باید تعاریف قرآن کریم را از سلامت،شاخصه های ارتقاء سلامت، بسترهای توسعه سلامت، عوامل مخل سلامت و غیره را استخراج کنیم و از ساحت قرآن پرسش نماییم.
محمدیان افزود : در بررسی های پژوهشی باید این اصل را مورد توجه قرار داد که باید از قرآن استفتاء و سوال شود نه آنکه چیزی را از جایی آورد و با قرآن به آن رنگ بخشید و آن را توجیه کرد.
14/04/92
منبع خبر:
- 1916 مرتبه بازدید
نظر دهید