محتوای کتاب های درسی سوم ابتدایی با رویکرد شکوفایی فطرت تغییر می کند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان با اعلام این خبر افزود : کتاب های فارسی ،ریاضی، هدیه آسمانی ، علوم تجربی ، هنر ، تربیت بدنی و مطالعات اجتماعی همسو با سند تحول بنیادین تغییر می کند.

وی با اشاره به این که براساس برنامه درسی ملی علاوه بر ساعت آموزش رسمی ، 100 ساعت آموزش غیرکلاسی نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است ، تصریح کرد : این آموزش ها به 50 ساعت آموزش متمرکز و 50 ساعت آموزش منطقه ای تقسیم می شود .

وی ادامه داد : 50 ساعت آموزش غیرکلاسی منطقه ای به تناسب نیاز و مقتضیات منطقه در مدارس و شهرستان هایی که آمادگی اجرای این طرح را داشته باشند ، برگزار می شود.

به گفته وی، این 50 ساعت شامل مواردی مانند آموزش ، بازدید علمی و فعالیت هنری است .

محمدیان خاطر نشان کرد : با توجه به جدید التالیف بودن کتاب ها ، 120 ساعت آموزش ضمن خدمت برای 60 هزار معلم پایه سوم ابتدایی برگزار می شود.

وی در خصوص تغییر کتاب های پایه اول متوسطه با اشاره به این که بخشی از کتاب های این پایه جدید التالیف و بخشی اصلاح شده است ، گفت : کتاب های کار و فناوری ، آموزش، زبان انگلیسی، عربی و مطالعات اجتماعی کتاب های جدید التالیف این پایه تحصیلی است .
1392/3/28

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.