اهتمام در تقریب مذاهب و استحکام اخوت اسلامی استاد افضلی فراموش ناشدنی است

رییس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت طی پیامی، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت درگذشت محمد رحیم افضلی، رایزن فرهنگی سابق کشورمان در ایران؛ افزود که اهتمام در تقریب مذاهب اسلامی و استحکام اخوت اسلامی استاد محمد رحیم افضلی فراموش ناشدنی است.

خبرگزاری صدای افغان (آوا): محی الدین محمدیان، رییس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت طی پیامی با اشاره به دلسوزی و نظر صائب استاد افضلی در زمینه‌های فکری، فرهنگی و آموزشی؛ اظهار داشت که اهتمام در تقریب مذاهب و استحکام اخوت اسلامی آن مرحوم فراموش ناشدنی است. متن کامل پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إنا لله و إنا إلیه راجعون

درگذشت مرحوم مغفور استاد حاج محمد رحیم افضلی، از مجاهدان و اهل فرهنگ‌ پیشگامان مبارزاتی مردم افغانستان و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، موجب تأسف و تأثر اینجانب را فراهم آورد.

تلاش ومجاهدت‌های آن مرحوم در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در سال‌های سخت جهاد ملت شریف افغانستان با سلطه گران و نزدیک به نیم قرن فعالیت موثر و مستمر در میدان سیاست و فرهنگ به ویژه اهتمام در تقریب مذاهب اسلامی و استحکام اخوت اسلامی فراموش ناشدنی است .

خدمات ماندگار آن مرحوم به عنوان مشاور فرهنگی رییس دولت اسلامی افغانستان و هم چنین در سمت رایزنی فرهنگی افغانستان در ایران، توانست منشأ خدمات موثری در همدلی جامعه مهاجرین افغانستانی مقیم ایران به ویژه حل مشکلات آموزشی و فرهنگی آنها باشد.

اینجانب، در رایزنی و ملاقات‌های فرهنگی خود با ایشان، شاهد دلسوزی و نظر صائب او در زمینه‌های فکری، فرهنگی و آموزشی بودم.

ضمن عرض تسلیت به مردم شریف وجامعه فرهنگی و علمی افغانستان به‌ویژه بازماندگان ایشان، از درگاه خداوندی رفعت مقام و رحمت و غفران برای آن استاد فقید و صبر و اجر برای مصیبت‌دیدگان مسألت می‌نمایم . انه غفورٌ رحیمٌ.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 20 خرداد, 1400

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.