دکترمحمدیان: شبکه ملی مدارس ایران(رشد) ، گسترده ترین شبکه ارتباطی آموزشی کشور است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی شبکه ملی مدارس ایران(رشد) را گسترده ترین شبکه ارتباطی آموزشی کشور دانست. وی همچنین اعلام کرد: با توجه به تفاهم نامه منعقده میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، باید درسال تحصیلی 91-92 ،40 هزار مدرسه به شبکه ملی مدارس ایران، متصل شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دکتر بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس این سازمان گفت: برقراری امکان دسترسی مدارس به اینترانت ملی جزو اهداف این طرح بنیادین و زیربنایی است.
دکتر محمدیان با تأکید برآن که هوشمندسازی مدارس تنها در بسترسازی سخت افزاری و نرم افزاری برای ارتباط برخط بین مسئولان و کارکنان اداری و معلمان و والدین خلاصه نمی شود افزود: کسانی که چنین نگاهی به هوشمندسازی دارند نمی توانند آموزش و پرورش را کمک کنند. وی در این راستا افزود: برخی از شرکت های وارد کننده با این نوع تفکر، به دنبال فروش کالاهای خود هستند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تأکید کرد: هوشمندسازی، بسترسازی برای شکوفایی خلاقیت، تولید دانش و کارگروهی در محیط های تعاملی است و این متفاوت با انبار دیجیتالی ساختن مدارس است.
محمدیان از زحمات گروه های فنی و علمی که بتوانند با هدف پشتیبانی از برنامه درسی ملی و در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش وپرورش تولید محتوا کنند، خبرداد و افزود:این گروه ها باید استانداردهای آموزشی و تربیتی را با رویکرد فرهنگی و تربیتی منطبق با ارزش های معیار رعایت کنند.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.