محتوای کتب درسی نباید کپی برداری از فرهنگ بیگانه باشد

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش در همایش گرامیداشت و تجلیل از استاد شهید مرتضی مطهری و 66 شهید فرهنگی و معلمان نمونه استان خراسان شمالی که امروز (16 اردیبهشت) در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شد، با تاکید بر نیاز آموزش و پرورش بر ایجاد تغییرات و تحولات بنیادین، گفت: آموزش و پرورش به لحاظ ریشه ای و مبانی، دچار مشکل است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: بعد از انقلاب اسلامی در این زمینه تحولات اساسی شکل گرفته که از جمله مهمترین آنها تدوین سند تحول بنیادی آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر اینکه باید خروجی های سند تحول بنیادین با ویژگی های دانش آموزان با تقوا و خدادوست استوار باشد، اظهار داشت: باید نقشه جامع آموزش و پرورش بر اساس تحولات اساسی شکل گیرد.

حجت الاسلام محمدیان، اولین منتقدان آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی را خود آموزش و پرورشی ها دانست و تصریح کرد: علی رغم وجود ویژگی های ممتاز در این نهاد، باید خروجی های بسیار بهتری داشته باشد.

وی با اشاره به ایجاد برنامه درسی ملی بر اساس سند تحول بنیادی، متذکر شد: آموزش و پرورش ما اساسا همانند شهرسازی و متکی به ذهن نویسندگان است و نیاز به نقشه اساسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: محتوای کتب درسی ما نباید کپی برداری از فرهنگ بیگانه باشد چرا که کپی در آموزش و پرورش جایگاهی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آیین از ابلاغ سیاست های کلی آموزش و پرورش از سوی رهبری به عنوان مهمترین عیدی و پاداش سال 92 در آغاز هفته معلم یاد کرد.

محمد وحیدی تصریح کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد و باید تغییرات زیربنایی در آن ایجاد شود و رویکرد آن نیز دینی باشد.

گفتنی است، در پایان این همایش از 20 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیرشد.

۱۳۹۲/۲/۱۶

نظرات

در صورت امکان فرایند تولید کتابهای درسی ومحتواهای آموزشی را برای معلمان تشریح نمایید.با تشکر از استاد ارجمند

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.