سنگ‌بنای یک روش غلط در آموزش و پرورش/حل‌المسائل ۵۵ سال پیش

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، شاید وقتی وارد یک کتابفروشی شدید و داشتید قفسه کتاب‌ها را نگاه می‌کردید، حل‌المسائل چند درس را دیده باشید؛ شاید هم از حل‌المسائل استفاده کرده باشید اما آیا می‌دانید حل‌المسائل از چه زمانی وارد آموزش و پرورش ما شده است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به خبرنگار فارس می‌گوید: تألیف حل‌المسائل روش غلطی بود که در آموزش و پرورش قدیم انجام می‌شد و البته گرته‌برداری از آموزش و پرورش کشورهای دیگر بود.

وی ادامه می‌دهد: به نظر می‌آید عمده دلیل استفاده از حل‌المسائل این بود که در آن زمان معلمان، آموزش‌های لازم را ندیده بودند و در حل مسئله مشکل داشتند؛ به همین دلیل حل مسئله را با استفاده از کتاب حل‌المسائل تمرین می‌کردند و سر کلاس به دانش‌آموزان توضیح می‌دادند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این حل‌المسائل هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان بود، اضافه می‌کند: در حال حاضر هم شاهدیم که برای برخی کتاب‌ها حل‌المسائل وجود دارد و دانش‌آموز بدون اینکه زحمتی بکشد، مسئله را حل می‌کند.

وی می‌افزاید: حل‌المسائل، زیربنا و سنگ بنای غلطی بود که در آموزش و پرورش ما گذاشته شد.

به گزارش فارس، تصویر روبرو یک حل‌المسائل متعلق به ۵۵ سال پیش است که برای درس حساب دانش‌آموزان اول، دوم و سوم دبیرستان تألیف شده بود.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 16 ارديبهشت, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.