افزایش ضریب درس زمین‌شناسی در کنکور

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، نخستین همایش جایگاه آموزش علوم زمین در ایران به همت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و وزارت آموزش و پرورش، در هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور دبیران زمین‌شناسی و سرگروه‌های آموزشی استان‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش در این همایش گفت: بر اساس برنامه درسی ملّی و رویکرد جدید علوم تجربی، موضوع زمین و علوم مربوط به آن در کانون توجه قرار دارد.

وی بر مدیریت منابع بی‌شمار موجود در طبیعت تأکید کرد و افزود: باید با مدیریت هوشمندانه در بهره‌برداری از منابع ملّی، از تخریب طبیعت و تضییع حقوق دیگران ممانعت به عمل آید و این ثروت ملّی با رعایت اصول اخلاقی به دور از منافع شخصی به اثربخشی و کارایی بهینه بینجامد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار امیدواری نسبت به حذف کنکور در نظام آموزشی، خاطر نشان کرد: برای تقویت جایگاه ویژه درس زمین‌شناسی، ضریب این درس تا زمان حذف آزمون کنکور افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، از دستاوردها و یافته‌های جدید علمی سایر نهاد‌های علمی - تخصصی، استقبال می‌کند و در تولید محتوای آموزشی، به تناسب موضوع از آنها استفاده خواهد کرد.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 15 ارديبهشت, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.