ضرورت کمک آنی بیشتر و سریع تر به مناطق سیل زده

امام مسجد نور با تأکید بر ضرورت کمک رسانی بیشتر و سریع تر بر آسیب دیدگان از سیل در گلستان و لرستان و خوزستان، ملت و دولت را برای اغتنام فرصت خدمت به هموطنان فرا خواند و اضافه کرد: الطاف خفیه ی الهی در بدو نظر برای ما ناشناخته است، اما بعد از گذشت زمان ابعاد لطف خداوند برای ما آشکار می شود. “و عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیرٌ لکم “ ای بسا بعضی از امور در زندگی ما اتفاق بیافتد که نسبت به آن کراهت داریم و ناخوشایند ماست در حالی که خداوند در آن خیری را برای ما مقدر کرده است. حتی در برخی آیات خداوند می فرماید: ای بسا در آن چیزی که برای شما ناگوار و ناخوشایند است، خداوند خیر فراوان قرار داده است. بنابر این نباید در سختی ها و مرارت ها شتاب زده قضاوت کنیم.در همین حادثه تلخ و پر مرارت سیل بسیاری از مناطق کشور آسیب و خسارت دیدند و مردم خوب ما به زحمت افتادند ولی در مقابل خداوند ما را از نعمت انسجام، تعاون بر برّ و تقوا، همدلی و مهربانی و شفقت و رأفت به یکدیگر بهره مند ساخت.
استاد محمدیان افزود: در همین ماجرای سیل همانند ایام دفاع مقدس ما دوست و دشمن خود را شناختیم، چهره های انقلابی را از غیر انقلابی، اهل عمل را از اهل حرف و شعار، متعهد به ملت را از دلدادگان بیگانه بازشناختیم. این ها نعمت و لطف خداوندی هستند.
امام‌مسجد نور اضافه کرد: حادثه تلخ سیل، چهره ی شیرین خود را در خدمتگزاری نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و بسیج و هلال احمر، تشکل های مردمی، حضور بی تکلف طلبه و دانشجو، روحانیت و بانوان با شرافت و پرهمت نشان داد و همه ی ملت ما بلکه همه ی اهل ایمان در داخل و خارج ایران با ملیت های مختلف عراقی، افغانی، لبنانی، کشمیری و پاکستانی و حتی افریقایی همدلی و یک رنگی خود را نشان دادند که متحد جان های شیران خداست.
آیت الله محمدیان ضمن قدردانی از کمکهای مردم به ویژه نمازگزاران مسجد نور اظهار کرد: وقتی مرجع تقلیدی مانند آیةالله العظمی سبحانی دام ظله منزل پول فروش خانه ی خود را برای کمک به سیل زدگان تقدیم می کنند، باید دولتمردان در تأمین منابع و تخصیص اعتبار و تسریع در بازسازی و جبران خسارت ها اهتمام مضاعف داشته باشند و یقیناً این کار مورد رضایت حق تعالی و امام عصر ارواحنا فداه است.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
جمعه, 30 فروردين, 1398

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.