بعثت موجب اثاره ی عقول و شوراندن اندیشه هاست

امام مسجد نور در مراسم بزرگداشت و جشن بعثت نبوی ضمن تبریک این مناسبت منحصر به فرد در تاریخ بشری اظهار کرد: خداوند پیامبران را مبعوث کرد تا آحاد مردم و جوامع بشری با نشانه شناسی و یافتن جایگاه خویش در میان آیات الهی و خودشناسی، به مدد عقل و اندیشه از تربیت و تعلیم انبیا بهره مند شوند.

وی یاد آوری کرد: پیامبر اسلام بیش از آنکه به تهییج احساسات بپردازد به تحریک عقول پرداخت و عواطف آنها را به سمت و سوی پذیرشی عقلانی و فطری رهنمون شد.
آیةالله محمدیان تأکید کرد: بعثت موجب اثاره و تکاپوی عقول و شوراندن اندیشه ها شد و انسان فرو رفته در تن پوش غرایز را به شخصیتی به پاخاسته در مسیر عقل و فطرت تبدیل کرد. جامعه ی فرو رفته در جهالت و گمراهی را به سوی علم و روشنایی رهسپار ساخت.
هنر دعوت پیامبر و اسلام در این بود که مدنیت شرک آلود جاهلی را از حرکت قهقرایی به مسیر کمال و تعالی انسانی برگرداند و آحاد بشری را فارغ از نژاد و رنگ و جنس و طبقه برابر دانست و مومنان را نسبت به یگدیگر برادر شناساند.
امام مسجد نور اضافه کرد: امروز نیز اره در جهالت نوین غوطه ور شده است و ضرورت دارد پیروان دعوت محمدی دوباره پیام بعثت او را به گوش جهانیان برسانند و صد البته لازمه ی این رسالت فرونهادن راه و رسم جاهلانه در میان امت و بازگشت صادقانه به قران و اسلام ناب محمدی است.
مدنیت نوین اسلامی نیازمند بازآفرینی سلوک فردی و اجتماعی پیامبر و تجدید سازمان در آداب و سبک زندگی اسلامی و قرانی است و تا مسلمانان توبه از روش های ناروای زندگی غیر اسلامی به روش و منش مسلمانی نکنند این تجدید حیات دوباره ی تمدن اسلامی میسور نخواهد بود.
آیت الله محمدیان تأکید کرد عزت مسلمانان در الگو و اسوه قرار دادن پیامبر در زندگی خویش است و طبق دستور خداوندی باید اوامر او را گردن نهند و از آنچه خداوند نهی کرده است دوری گزینند.
محمدیان در پایان ضمن سفارش به یاری رسانی به هم وطنان سیل زده و گرفتار مصایب طبیعی یادآور شد: پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده اند: هرکس روز خود را آغاز کند و اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد، مسلمان نیست!

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 15 فروردين, 1398

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.