تغییرکتاب و روش تدریس زبان انگلیسی از مهر 92

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش آخرین تغییرات مربوط به زبان انگلیسی سال اول متوسطه را اعلام کرد و گفت: امسال برای این درس دو ساعت آموزش در هفته برنامه‌ریزی شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام‌محمدیان در گفتگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا افزود: زبان انگلیسی به عنوان یکی از برنامه‌های درسی در سند درس ملی به صورت نیمه تجویزی برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است. وی افزود: در حال حاضر تدریس درس زبان انگلیسی در هر دو دوره متوسطه برنامه‌ریزی شده است، اما روش‌های آن از سال جدید و همچنین محتوا و کتب آن تغییر خواهد کرد.
بهرام‌ محمدیان توضیح داد: در برنامه جدید زبان انگلیسی، مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن تدوین و از امسال ساعت آموزش برای این درس در پایه اول متوسطه اول دو ساعت در هفته پیش‌بینی شده است. وی گفت: در برنامه درس ملی علاوه بر زبان انگلیسی، زبان‌های خارجی فرانسه، ایتالیایی، آلمانی و روسی نیز برنامه‌ریزی شده است و چنانچه دانش‌آموزان داوطلب یادگیری این زبان‌های خارجی باشند، آموزش این زبان‌ها نیز در دستور کار وزارتخانه قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: آرزوی من این است که بتوانیم آموزش زبان انگلیسی را شش ساعت در هفته برای متوسطه اول تجمیع کنیم و در دوره متوسطه دوم چنانچه دانش‌آموزان داوطلب یادگیری باشند، آموزش‌های جانبی به آنها ارائه شود.

تاریخ خبر: 1392/01/31

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.